Petrol planira da u potpunosti automatizuje i digitalizuje svoje procese snabdevanja energijom. Ovo će, između ostalog, poboljšati iskorišćenost kontejnera, a kupci će dobiti tačne informacije o rokovima isporuke. Evropska sredstva dobio je i projekat vredan 7,4 miliona evra, koji će biti završen do kraja marta 2024. godine.
Sa projektom pod nazivom Digitalizacija lanca snabdevanja naftom i gasom E2E, Petrol je uspeo na javnom konkursu Ministarstva privrede za digitalnu transformaciju privrede. Izvodi se sa partnerima SmartCargo i Špica International i odabranim SAP provajderom. U iznosu od nešto više od 1,4 miliona evra, projekat je sufinansiran iz Fonda za oporavak i otpornost.
U okviru projekta biće digitalizovani i nadograđeni ključni fundamentalni procesi kompanije, od nabavke naftnih derivata do njihove prodaje, rekli su na današnjoj prezentaciji u Ljubljani. Poseban akcenat biće stavljen na efikasnu i digitalizovanu logistiku. Cilj je da Petrol ima potpunu kontrolu nad upravljanjem svojim voznim parkom, a da istovremeno optereti što manje vozila.
Biće obezbeđena sveobuhvatna automatizacija, integracija i digitalizacija procesa nabavke, logistike i prodaje energenata u Petrolu, objasnio je Andrej Kovačič iz Petrola.
„Raspored je kratak“, dodao je on. Partneri imaju na raspolaganju 14 meseci tokom kojih će se realizovati tri faze digitalne transformacije – digitalna strategija, tehnološko jačanje za digitalnu transformaciju i implementacija rešenja digitalne transformacije u poslovne procese, respektivno. funkcije. Aktivnosti su već u punom jeku.
SmartCargo će razviti naprednu logističku platformu koja će optimizovati i automatizovati procese Petrolovog lanca snabdevanja energijom, a Špica će razviti mobilnu aplikaciju za praćenje isporuke energije kućama ili prodavcima. Preko njega će sva elektronika u vozilu biti povezana sa centralnom stanicom, pa će Petrol imati kontrolu ne samo kada je lož ulje isporučeno, već i u kom stanju je isporučeno, koliko je rezervoar pun i slične podatke.
U okviru projekta, prema planovima Petrola, biće unapređeno iskustvo potrošača u dva važna aspekta prodaje energenata – fleksibilnosti u pogledu rokova isporuke i pridržavanja dogovorenih rokova isporuke. Ako, na primer, dođe do zastoja na severnom ljubljanskom obilaznici, sistem će to detektovati i predložiti drugu rutu, tako da će dostava ipak biti obavljena u zadatom roku, rekao je Pavel Snoj iz Petrola. „Važno je da će i kupci videti razliku kada se projekat završi“, dodao je Kovačič.
Pošto u Sloveniji nemamo rafineriju, Petrol snabdeva energijom preko najvećeg magacina u regionu u Serminu. Postoji mnogo procedura da ti energenti stignu do krajnjeg kupca, a kontrola tog lanca je uvek bila pozitivan izazov za Petrol, rekao je član uprave Petrola Jože Bajuk. Kako je dodao, oni su u prošlosti već uložili mnogo energije i novca u modernizaciju i digitalizaciju ovog prostora, a razvoj novih tehnologija nudi im više mogućih rešenja.
Kovačič je istakao i održivi aspekt projekta. To što vozila na gorivo neće stajati u saobraćajnim gužvama doprinosi ekološkoj održivosti, uključivanje zaposlenih u dodatno obrazovanje i sticanje novih kompetencija obezbeđuje društvenu održivost, a povećanje spektra usluga i smanjenje troškova za Petrol znači ekonomsku održivost. Uštede u emisiji ugljen-dioksida procenjene su na 129.000 kilograma godišnje, što predstavlja smanjenje emisija od 10 odsto iz logistike snabdevanja energijom Petrola i njegovih partnera.
https://www.seebiz.eu/