Uvođenje zona nulte emisije je važno sredstvo u prelasku na održivu, emisijsku (urbanu) logistiku. Za mnoge kompanije ovo je razlog da pažljivo razmisle o tome kako je njihova logistika uspostavljena.
Logističke kompanije i dobavljači vozila vide mogućnosti za (plug-in) hibridna vozila. To znači da su zone nulte emisije bez emisija štetnih gasova i da nema ograničenja u pogledu dometa zbog dizel pogona. (Plug-in) hibridna vozila stoga mogu funkcionirati kao srednji korak prema potpuno električnim vozilima. (Plug-in) hibridni kamioni imaju pristup zoni nulte emisije za gradsku logistiku do 1. januara 2030. godine, pod uslovom da tamo voze demonstrirano i izvršno bez emisija.
Da bi testirao da li (Plug-in) hibridni kamion može da vozi u skladu sa postavljenim zahtevima, Topsector Logistiek je organizovao poligon za testiranje u Roterdamu u saradnji sa Scania i Buck Consultants International. Tokom ovog poligona za testiranje namerno su stvorene različite situacije kako bi se videlo da li vozilo reaguje ispravno. Važno je da se vozilo na vreme prebaci na ispravan pogonski obrazac i da sistem pravilno registruje prekršaje.
Ukupna ruta, polazna tačka Scania u Hoogvlietu, iznosila je oko 46 km. Dionica unutar (buduće) zone nulte emisije duga je približno 17 km. Situacije koje su nastale u živoj laboratoriji su:
- Ulazna i izlazna zona sa nultom emisijom
- Polasci sa adrese učitavanja/istovara u zoni
- Namerno kršenje od strane vozača
- GPS interferencija/nepreciznost
Općenito, može se zaključiti da ne postoje prepreke raspoređivanju i provedivosti (plug-in) hibridnih kamiona u zoni ZE. Omogućavanje ovih vozila u zoni ZE je stoga dobar korak i sprečava transportere da nastave da se odlučuju za dizel vozila do nešto pre 2025. godine.