Uprkos nedavnom oštrom padu veleprodajnih cijena gasa i električne energije, ING Research očekuje da će ponovo porasti sljedeće godine. Posebno su pogođeni energetski intenzivni podsektori u industriji. Teretni transport će porasti samo za 2,5% u 2023. godini. To je ono što ING istraživanja kažu u svojim sektorima perspektive.
Cijene gasa i električne energije na veleprodajnom tržištu naglo su pale u poslednjih mjesec dana na oko 40 evra/MWh za gas i 100 evra/MWh za električnu energiju. To je “samo” 2 do 2,5 puta više nego prije energetske krize. Dobro snabdijevena skladišta gasa, izuzetno toplo vrijeme za doba godine, dosljedno visoka ponuda LNG-a i evropske politike za uštedu energije objašnjavaju pad. Ipak, čini se da je ovo kratkotrajno. Evropska unija je ove godine imala na raspolaganju još nekoliko mjeseci ruskog gasa za punjenje rezervi gasa. Sljedeće godine Evropa će vjerovatno morati da radi bez toga. Tržište stoga očekuje cijene gasa od 135-140 eura/MWh i cijene električne energije od 300-450 eura/MWh za 2023. godinu, što je 7 do 10 puta više nego u godinama prije energetske krize. Zbog toga je od velikog značaja da kompanije i domaćinstva uštede mnogo energije.
Nakon turbulentnih vremena sa oštrim kontrakcijama i naknadnim rastom sektora, sektor transporta i logistike usporava širom odbora. Potrošači su vratili potrošnju na usluge, a potrošnja je takođe pod pritiskom zbog naglo viših cena. To se ogleda u opadanju propusnosti kontejnera u lukama Roterdam i Antverpen-Briž, a time i aktivnosti u transportnom i logističkom sektoru.
Zalihe su relativno visoke zbog ranih narudžbi, a smanjenje kašnjenja isporuke i kontrole ostaje od suštinskog značaja u nestabilnom međunarodnom okruženju, što je korisno za pružaoce logističkih usluga. Istovremeno, transport paketa i e-logistika doživljavaju korekciju nakon talasa rasta, a klijenti u industriji se suočavaju sa vetrovima (vidi gore).
Ove godine će brojke rasta sektora biti pojačane oporavkom putničkog saobraćaja u vazduhoplovstvu i javnom prevozu (+10 odsto), sljedeće godine će to biti mnogo manje i doći će do blagog rasta (2,5 odsto) sa propusnicom na mjestu teretnog transporta.
https://www.ttm.nl/