Evropska komisija je razjasnila da samo “motorna vozila” u tom periodu treba da se vrate u centar u zemlji u kojoj se nalazi nosilac. Od aprila ove godine, međunarodne transportne kompanije koje posluju u Evropskoj uniji moraju vratiti svoje kamione u centar u zemlji u kojoj se zasnivaju svakih osam sedmica. Evropska komisija pojašnjava da taj obavezni povratak ne utiče na prikolice i poluprikromce, već samo na “motorna vozila i sete vozila”.
To je bila jedna od sumnji koju stvara ovo pravilo, a koja je uključena u Paket mobilnosti Evropske unije i koja ima za cilj borbu protiv premještanja kompanija na adresu “poštansko sanduče” – onih koje su sa sjedištem u zemlji članica sa lošim uvjetima rada, ali djeluju u drugoj državi članice – kao i poboljšanju uslova sektora. Ova evropska direktiva je u svom članu 5 obavezana da prijevoznici organiziraju “aktivnost svog flote vozila na način da osiguraju da se vozila koja su dostupna društvu i koriste u međunarodnom prevozu vrate u jedan od operativnih centara u toj državici najmanje u roku od osam sedmica nakon njihovog odlaska “. Tako je odlazak u zrak bilo da je to “vozilo” koje se moralo vratiti u zemlju samo glava traktora ili i prikolica.
Ta sumnja izazvala je pritužbe transportne asocijacije, pa čak i kompanija za iznajmljivanje polupriklica kao što je TIP, koji je na svojoj internet stranici objavio pojašnjenje Evropske komisije.
TRI RAZLOGA DA SE ISKLJUČE PRIKOLICE
TIP je također objasnio zašto tri razloga, prema njegovom stavu, nije imalo smisla da se od prikolica i polupriklera zahtijeva povratak:
-
Obaveza vraćanja povezana je sa zahtjevima lokacije i stoga se odnosi na vozila koja moraju imati euro dozvolu, što nije slučaj sa prikolicama.
-
Nije moguće pratiti povratak prikolice, jer nemaju tahograf.
-
Rad prazne prikolice ima negativne ekološke, ekonomske i finansijske uticaje, kao i negativno utiče na protok saobraćaja.