U proteklih šest meseci, Valoni su naišli na tačno 596 kamiona u kojima su prekršena navedena pravila. U većini slučajeva, to se odnosilo na aviokompanije koje posluju sa litvanskim, slovačkim, bugarskim i rumunskim registracijama, mada bi stvarno poreklo kompanija prirodno moglo da bude drugačije (uključujući verovatno i belgijske).
U čak 112 slučajeva utvrđeno je da je vozač bio na putu više od tri meseca. U 136 slučajeva premašen je dvomesečni period. Poređenja radi, Paket mobilnosti zahteva da vozač može da se vraća u bazu ili kući svake četiri nedelje, a sam kamion mora da se vraća u zemlju registracije svakih osam nedelja.
Pokrenut je još veći postupak u vezi sa 45-časovnim periodom odmora u kabinama. Bilo je čak 412 slučajeva, od kojih se značajan deo poklopio sa onima koji su već opisani iznad. Što se tiče vrednosti kazni, svih 596 postupaka trebalo je da belgijskom državnom budžetu obezbedi 1,4 miliona EUR (preko PLN 6 miliona).
Dodatno objašnjenje problema obezbeđivanja vozača za povraćaj možete pronaći na ovoj vezi. S druge strane, nedavno sam u ovom tekstu govorio o pitanju dovođenja kamiona u zemlju, pišući o mogućem ukidanju ovog naloga, zbog stava Suda pravde Evropske unije.