Volvo Buses je potpisao pismo o namerama (LOI) sa vodećim proizvođačem karoserija Sunsundegui, sa namerom da proizvodi licencirane karoserije za Volvo 9700 i Volvo 9900. Očekuje se da proizvodnja počne 2024. godine, a prvi modeli će se pojaviti na tržištu 2025. .
Pismo o namerama je sledeći korak u novom poslovnom modelu kompanije Volvo Buses za evropska tržišta, koji se sastoji od fokusiranja na proizvodnju šasija i partnerstva sa nezavisnim proizvođačima karoserija kako bi kupcima ponudili kompletne premium autobuse i autobuse. Predviđeno partnerstvo sa Sunsundeguijem prati LOI koji je nedavno potpisan sa MCV-om, prema kojem će proizvoditi karoserije za električne gradske i međugradske autobuse Volvo Buses u Evropi. Karoseriju za Volvo 9700 DD će i dalje proizvoditi Carrus Delta, dok će se proizvodnja šasija odvijati u pogonima Volvo Busa u Borasu i Uddevalli u Švedskoj.
„Sunsundegui je već cenjen partner i prema našem iskustvu visoko profesionalna kompanija sa izvanrednim mogućnostima“, rekao je Dan Pettersson, SVP, Volvo Buses. „Ima kapacitet da ispuni zahteve i zahteve na mnogim evropskim tržištima, a naši kupci visoko cene njegova karoserija. Zajedno smo uvereni da ćemo razviti niz vrhunskih trenera koji će voditi industriju.”
Sa sedištem u Španiji, Sunsundegui je isporučio karoserije, uglavnom izgrađene na šasiji Volvo autobusa, za premium autobuse za više kupaca širom Evrope. Razvio je nekoliko modela dizajniranih da zadovolje širok spektar potreba kupaca na evropskim tržištima. Sporazum uključuje tela za Volvo autobuse nove platforme za autobuse sa efikasnom potrošnjom goriva, za Volvo 9700 i Volvo 9900, koji će biti lansirani 2022.
„Radujemo se saradnji sa Volvo autobusima. Deljenje njihove posvećenosti obezbeđivanju održivog, bezbednog i efikasnog putovanja autobusom stvara čvrstu osnovu za uspešno partnerstvo“, rekao je Hose Ignasio Muriljo, izvršni direktor kompanije Sunsundegui.
„Zajedno sa našim partnerstvom sa MCV, partnerstvo sa Sunsundeguijem će nas podržati u razvoju kompletnog asortimana premium autobusa, gradskih i međugradskih autobusa za naše klijente u Evropi“, rekao je Dan Pettersson. „Naš poslovni model nas vidi da bliže sarađujemo sa nekim od vodećih svetskih proizvođača karoserija i omogućava nam da kombinujemo našu stručnost i sposobnosti u našim oblastima. Ovo će zauzvrat povećati našu sposobnost da razvijemo i prilagodimo rešenja koja će zadovoljiti jedinstvene potrebe svakog kupca.”
Prema novom poslovnom modelu u Evropi, Volvo autobusi će ostati korisnički interfejs i nastaviti da pruža usluge neprekidnog rada i rezervne delove, kako za nadolazeće nove ponude, tako i za kupce koji već danas imaju Volvo autobuse u svom voznom parku.
Promena u Evropi ne utiče na kompletnu proizvodnju autobusa u Meksiku i Severnoj Americi.
https://www.transport-online.nl/