Bilans stanja Duisporta za 2022: Lučka grupa Duisburg prkosi krizi i proširuje svoju infrastrukturu za budućnost. Koje su najvažnije investicije za dalji rast.
18.04.2023Ilona Jüngst
Uprkos svim globalnim ekonomskim preokretima, Lučka grupa u Duisburgu je dobro završila 2022. Prema rečima Markusa Bangena, predsednika Upravnog odbora, prodaja i zarade bile su “bolje od najboljeg scenarija” koji je projektovan u veoma teškom ekonomskom okruženju početkom 2022.
GENERALNI direktor Bangen i njegove kolege iz Izvršnog odbora Lars Nenhaus i dr Karsten Hin predstavili su najvažnije ličnosti i dešavanja na godišnjoj konferenciji za novinare. Njihov zaključak: Duisport je zapravo doživeo manje ograničenja i ekonomskih nedostataka zbog Korone, rata u Ukrajini i energetske krize nego što se strahovalo – ali izazovi ostaju.
Godina 2022 u brojkama:
- Ukupna proizvodnja Lučke grupe u Duisburgu iznosila je 333 miliona evra.
- Ebitda (zarada pre kamata, poreza, amortizacije, amortizacije) iznosila je 42 miliona EUR i EBIT (zarada pre kamata i poreza) na 22,2 miliona EUR. Nakon odbijanja efekta jedne nekretnine u vidu prodaje nekretnina, obe cifre su tako ponovo na nivou prethodnih godina. Ukupna imovina Duisport Grupe povećana je sa 438,7 miliona EUR na 454,7 miliona EUR u odnosu na prethodnu godinu zbog investicija i širenja poslovanja.
- Ukupna protok kamiona, železnice i broda pala je iz godine u godinu na 54 miliona tona (-5,7 procenata). To je posledica efekata niskog vodostaja tokom leta, poremećaja u globalnim transportnim lancima i globalnoj ekonomiji; ali i oproštaj luke od sektora masovnog uglja
- Protok kontejnera je blago pao na oko 2022 miliona TEU u finansijskoj 4. godini (-2021 posto u odnosu na finansijsku 7. godinu). Pored uticaja niske vode (doduše samo umerene), glavni razlog za to bila je katastrofalna globalna terminalna situacija u morskim lukama. Pre svega, međutim, pad proizvodnje u hemijskoj industriji zbog energetske krize – Bangen zbog toga “nije optimista” u pogledu toga da li se to može preokrenuti.
- U poslovnom segmentu Infrastruktura i Superstruktura ukupni prihodi iznosili su 60,2 miliona. Evro (+8,2 posto).
- U poslovnom segmentu Logističke usluge, ukupni prihodi pali su za 2022,22 posto na 9 miliona evra u 90. godini – jer je projektno poslovanje podružnice konsaltinga skalirano po planu. Poslovni segment Ambalaža Logistika ostvario je ukupan prihod od 2022,105 miliona EUR (+8,11 posto) u 8. godini. Poslovni segment Contract Logistics ostvario je ukupne prihode od 32,6 miliona EUR (+10,5 posto).
Bangen je oproštaj od uglja opisao kao “znak druge strukturne promene” – krajem 2010-ih obrađeno je 8 do 10 miliona tona godišnje, 2022. samo 700.000 tona. Jasan znak. Nekadašnje ostrvo uglja sada je veliko gradilište za prvi kontejnerski terminal u Evropi
Planiran veliki investicioni program
Međutim, Duisport je operativno porastao u ukupnom učinku, ali prema rečima članova odbora, kompanija mora da nadoknadi neke stvari. Prema izveštaju, Duisport se sada priprema za budući rast, na primer kroz velike investicije, “kako bi u budućnosti luka Duisburg ponovo bila trendseter u svim oblastima”, rekao je Bangen.
Na primer, u 2023. godini planirana su ulaganja od 100 miliona evra u puteve, mostove i lučke objekte i šine samo u Duizburgu – jer samo ako su terminali optimalno dostupni mogu se povećati performanse. Oko 50 miliona evra biće uloženo u digitalizaciju i IT.
Diversifikujte svoju međunarodnu mrežu
U centru pažnje je i proširenje i diversifikacija međunarodne mreže. Cilj je da se NRW-u kao industrijskoj lokaciji, nemačkoj industriji i susednim regionima ponudi veza sa svim važnim prodajnim tržištima i da se oni umreženi sa Duisburgom kao lokacijom. Na primer, Duisport je strateški uključen u izgradnju intermodalnog terminala “Železnička luka” u Kartepeu kod Istanbula, od kojih će prva faza izgradnje biti završena do sredine 2024.