Ovaj članak je dio specijalnog izveštaja Dekarbonizacija sektora komercijalnog drumskog transporta.
Bez brze izgradnje infrastrukture za punjenje širom kontinenta, evropski teretni operateri nastaviće da biraju vozila na dizel pogon umesto čistih alternativa, čuli su učesnici događaja na zelenom drumskom teretu.
Mada teretna industrija nema naklonost prema dizel vozilima, ona su i dalje najefikasnija opcija s obzirom na nizak nivo čistih stanica za dopunu goriva širom kontinenta, rekao je Umberto de Pretto, generalni sekretar IRU, udruženja za drumski prevoz tereta.
“Ako koristimo dizel kamione, autobuse , to je zato što naši klijenti traže od nas da dobijemo nešto odavde do tamo na najefikasniji način koji možemo. Ako bi sutra rekli da je ovo divno rješenje koje će odavde dobiti nešto što će koštati efikasno i još brže nego što možemo da uradimo danas, onda pogodite šta? To ćemo iskoristiti”, rekao je on.
“Nemojte misliti da je industrija zaljubljena u vozila ili u gorivo koje koristimo. Koristimo ono što je efikasno, što nam omogućava da radimo svoj posao i omogućava nam da i dalje ostvarimo profit”, dodao je on.
De Pretto je takođe upozorio da EU “nije ostrvo”, što znači da bi veće zeleno oporezivanje teretnih operatera moglo da naškodi konkurentnoj prednosti Evrope.
“Možemo da ostvarimo ciljeve “dekarbonizacije”, možemo to da uradimo. Međutim, hajde da ne stavljamo politiku koja će ekonomski razvoj učiniti nečim što će biti naš najveći izazov, gde na kraju imamo ogromne linije nezaposlenosti umesto da zaista imamo dekarbonizaciju”, rekao je on.
Danijel Mes, zvaničnik koji radi u timu šefa EU za klimu Fransa Timermansa, nazvao je raspoređivanje stanica za punjenje “alfa i omega” smanjenja emisije drumskog prevoza tereta.
On je pozvao zakonodavce u parlamentu i Savjetu EK da proguraju zakon o naplati – poznat kao Uredba o infrastrukturi alternativnih goriva (AFIR) – i kritikovao zemlje članice zato što pokušavaju da ga osporavaju.
“Moramo biti svjesni granica samo razgovora o “subvencijama za gorivo”, jer realnost je da državna kasa nije neograničena i da će ova situacija nažalost ostati kod nas još neko vrijeme”, rekao je on. (izvor https://www.euractiv.com/)