Transportne kompanije nameću iste zahteve za vozila sa akumulatorom kao i za takva vozila sa konvencionalnim dizel motorima. Čak i u teškim vremenskim uslovima kao što su hladnoća, led i sneg, vozila moraju pouzdano da rade svoj posao.
Protiv svega toga, ovogodišnji zimski testovi Mercedes-Benz Kamiona u Rovaniemiju, u Finskoj, još jednom su se pokazali kao važni testovi izdržljivosti. Bilo je vozila iz raznih serija – uključujući prototipove vozila eActros LongHaul na baterije, koje je predviđeno za 2024. godinu, vozila na baterije eActros 300 kao vozila za šlepanje na putu i actros L konvencionalna dizel vozila. U ekstremnim klimatskim uslovima, na primer na trotoarima na snegu i ie, sa jakim vetrom i temperaturama do minus 25 stepeni, tim za razvoj i testiranje testirao je pojedinačne modele kako bi utvrdio mere za dalju optimizaciju.
Dr Kristof Veber, šef globalnog testiranja u Mercedes-Benz Trucks: „Testiranje našeg asortimana proizvoda u ekstremnim zimskim uslovima je takođe neizostavni deo razvoja naših vozila kada je reč o alternativnim pogonima. Transportne kompanije moraju da se oslone na naša vozila električne robe u bilo koje doba godine u veoma konkurentnom okruženju, baš kao što su navikla i sa konvencionalnim vozilima. Zato su naši probni inženjeri u Finskoj proveli šest nedelja intenzivno i pažljivo testirajući vozila.“
Sveobuhvatan katalog kriterijuma
Već na putu za Finsku, inženjeri razvoja Mercedes-Benz Trucksa pažljivo su proverili sve funkcije i sisteme vozila u praktičnoj upotrebi. Na primer, pomoć pri promeni trake kao deo aktivnog pomoćnika za prelamanje vozila ili aktivnog vođenja vozila sa Actros L. instalirane u kamionima. Kako su kamioni testirani tokom celog dana, takođe je bilo moguće proceniti aspekte kao što je udobnost vozačevog sedišta.
Fokusirajte se na vozila robe na baterije tokom arktičkih testiranja
U slučaju eActros LongHaul i eActros 300 vozila, stručnjaci su posebnu pažnju posvetili ponašanju baterija i električnog pogona u nepovoljnim vremenskim uslovima. Da bi to uradili, testirali su, između toga, odziv pri pokretanju i zaštitu komponenti disk jedinice od hladnoće, softvera i interfejsa. Pored toga, intenzivno je testirano upravljanje toplotom i energijom. I jedni i drugi obezbeđuju ispravnu i energetski efikasnu kontrolu temperature voznog voza i vozačevog taksija čak i na niskim temperaturama.
Na primer, pokazalo se da je vozačev taksi vozila eActros LongHaul, u principu, topliji nego u slučaju dizel teretnog vozila zbog manjeg kruga grejanja velike snage. Međutim, s obzirom na to da se energija uzima od baterija instaliranih u vozilu i samim tim smanjuje domet, preporučuje se takozvano Pre-Conditioning vozila električne robe na stanici za punjenje. Sa ovim, eActros LongHaul gubi manje dometa čak i po ekstremnoj hladnoći.
Dr Kristof Veber, šef globalnog testiranja u Mercedes-Benz Trucks: „Veoma smo zadovoljni rezultatima testova. Testovi ponašanja baterija i voza na električni pogon na ekstremnim temperaturama ili svojstva vožnje vozila na izuzetno nesmetanim putevima pokazuju da su čak i u veoma zimskim uslovima naši kamioni na baterije potpuno u funkciji.“
Testiranje na zimske uslove takođe je uključivalo niz testova za karakteristike trčanja i kočenja na različitim lepljivim površinama, i npr. Oni su takođe testirali kako sistem asistencije za stabilnost trejlera može da smanji rizik od lutanja poluprikolica prilikom vožnje kroz krivine ili izbegavanja prepreka na snežnim putevima i kako ogledalo rukuje različitim odnosom kontrasta na ledu i snegu.
Uskoro masovna proizvodnja
Model eActros 300 kao vozilo za šlepanje na putu, prvi put uveden na sajmu IAA Transportation 2022 u Hanoveru, može da šlepa sve uobičajene evropske poluprikolice, uzimajući u obzir maksimalnu dozvoljenu dužinu grupe vozila. Vozilo sa električnom robom zasnovano je na istoj tehnologiji kao i eActros 300/400. Tri pakovanja baterija, od kojih svaka ima ugrađen kapacitet baterije od 112 kWh, mogu dostići i do 220 kilometara bez srednjeg punjenja. Očekuje se da će masovna proizvodnja početi u drugoj polovini 2023.
Očekuje se da će 2024. godine eActros LongHaul biti spreman za serijsku proizvodnju za tranzitni saobraćaj. Mercedes-Benz Trucks predstavio je konceptni prototip vozila električne robe na sajmu transporta IAA u Hanoveru prošle godine. Vozilo eActros LongHaul ima serijski domet od oko 500 kilometara bez srednjeg punjenja i omogućiće punjenje visokih performansi. U IAA, međunarodni kamion godine žiri mu je dodelio nagradu ‚2023 Truck Innovation Award‘. Vozilo eActros LongHaul koristi tehnologiju litijum-gvožđa-fosfatne ćelije (LFP). Oni se uglavnom izdvajaju dugim životnim rasponom i upotrebljivijom energijom.
Izvor:https://www.etransport.si/