Reinert Logistics i farmaceutska logistička kompanija Unitax, u saradnji sa Tehničkim univerzitetom u Berlinu, testiraju sistem zamjene baterija za dva kamiona od 40 tona koje proizvodi Designwerk Technologies. Dva električna poluprikolica traktora biće na putu u lokalnom prevozu između Berlina i Drezdena od leta 2023. godine u okviru istraživačkog projekta „eHaul.“
Prema Unitaxu, cilj istraživačkog projekta „eHaul“ je povećanje dometa e-kamiona promjenom baterije i na taj način skraćivanje vremena punjenja. Za skoro 350 kilometara dugu rutu od Berlina do Drezdena i nazad, potrebno je punjenje baterije od jednog i po kilometra. Čim probna faza bude pokrenuta, baterija će se u potpunosti automatski menjati na pola puta između Berlin-Schönefelda i Drezdena, navodi Unitax. U tu svrhu, pod vođstvom TU Berlin i provajdera usluga automatizacije i robotike IBAR Systemtechnik, gradi se swap stanica južno od Berlina. Pored faktora dometa i vremena punjenja, karakteristike vožnje e-kamiona, udobnost za vozača i drugo praktično iskustvo takođe će odrediti da li je projekat pogodan za budućnost.
Traktori iz Designwerka
Prema Unitax-u, traktori kompanije Designwerk Technologies iznajmljeni od provajdera usluga mobilnosti Greiwing Truck & Trailer imaju snagu od 500 kW, brzinu punjenja od 150 kW i kapacitet baterije od 440 kWh. Jedan od dva traktora trenutno se naplaćuje preko noći u sjedištu Unitaxa u Schönefeldu. U testnoj fazi koja počinje u leto 2023. godine, Unitax će testirati električni kamion u redovnom radu. Prema Unitax-u, ovo bi trebalo da pokaže da li se promena baterije dokazuje kao alternativa punjenju baterije kablom. Specijalne adaptacije za brzu promenu baterije izvršio je Tehnički univerzitet u Berlinu u saradnji sa pružaocem usluga Durot Electric i u bliskoj koordinaciji sa proizvođačem vozila Designwerk.
https://www.eurotransport.de/
Foto: Fotograf: Sebastian Boehlke