Glavna komponenta Adblue je urea, koja je napravljena od prirodnog gasa. Zbog ekstremnog povećanja cijena prirodnog gasa, proizvođači ureje osjećaju se primoranim zaustaviti proizvodnju. To također ugrožava proizvodnju i dostupnost Adbluea.
Adblue je nezaobilazan dodatak za moderne dizel motore. Bez Adbluea, dizelski kamioni ne utiču na zakonske zahtjeve za emisiju i stoga nije dozvoljeno voziti.
TLN je stoga oglasio uzbunu i u Briselu i u Hagu, kako transport hrane, lijekova i drugih dobara ne bi bio ugrožen. Drumski transport mora nastaviti da teče kako bi se sprečilo socijalno remećenje. Trgovinsko udruženje se nada da će stoga akciju brzo poduzeti EU i nacionalna vlada.
U Njemačkoj, SKW Stickstoffwerke Piesteritz u Wittenbergu, Saska-Anhalt, jedan od najvećih proizvođača Adbluea, ponovo je pokrenuo jednu od dvije proizvodne linije, nakon tronedeljnog zatvaranja. SKW je, međutim, učinio uslovom da bude izuzet od gasnog poreza. (https://www.ttm.nl/)
Njemački proizvođač aditiva za dizel gorivo saopštio je da mu ponestaje zaliha nakon što je obustavio proizvodnju zbog visokih cijena gasa, što dovodi u opasnost zalihe goriva za prevoznike. Najveći njemački proizvođač amonijaka i uree SKV Piesteric zaustavio je proizvodnju prije dvije do tri nedjelje kako bi izbjegao dalje gubitke i sprema se da proda svoje preostale zalihe AdBluea, rekao je portparol u utorak.
“Ponestaje nam proizvoda. Praznimo zalihe jer više ne proizvodimo”, objasnio je on. AdBlue je neophodan u savremenim dizel motorima kamiona i autobusa da bi se uskladio sa propisima o emisiji azotnih oksida. Njemačka se posebno oslanja na AdBlue zbog visokog udjela putničkih automobila sa dizel motorima. „Nismo još primjetili pravi nedostatak, ali smo spremni i preduzećemo mjere.
Početkom nedelje, hemijski gigant je objavio da smanjuje proizvodnju amonijaka u Evropi zbog naglog rasta troškova gasa i da dio nabavlja od spoljnih dobavljača. Iara je prošlog meseca saopštila da zbog visoke cijene gasa koristi samo oko 35 odsto evropskih proizvodnih kapaciteta amonijaka. Nisu odmah odgovorili na Rojtersov zahtjev za komentar o obustavi proizvodnje u SKV Piestericu.
Generalni direktor Nemačke asocijacije transportnih i logističkih kompanija BGL upozorio je da bi AdBlue mogao da ostane bez ikakvih sredstava za dvije nedjelje. “Ako ne bude AdBlue-a, neće biti ni kamiona. A to znači da je Njemačka ostala bez snabdijevanja”, rekao je šef BGL-a Dirk Engelhard, pozivajući vladu da nešto preduzme.
www.bgl.de