Kenworth je napravio impresivne korake u inovacijama kamiona sa svojim projektom SuperTruck 2. Prema rečima Džima Valenskaka, generalnog direktora Kenvorta, cilj je bio da se poboljša efikasnost njihovog Kenvorta T660 iz 2009. godine za 100 odsto. Ovaj cilj je daleko premašen sa poboljšanjem od 136%. Poboljšanja su posledica efikasnosti potrošnje goriva od 12,8 milja po galonu i smanjenja težine od više od 7.000 funti, što je rezultiralo mogućnošću prevoza više tereta sa ultra efikasnom kombinacijom traktora i prikolice.
Dizajn SuperTruck 2 naglašava aerodinamiku i novi pogonski sklop, istovremeno zadržavajući Kenworthovu reputaciju „Kamiona vozača.“ Vozilo koristi Paccar MX-11 motor sa 440 KS i Paccar TX-12 automatizovani menjač. Pored toga, poseduje blagi hibridni sistem sa električnim generatorom od 48 volti i regenerativnim kočenjem. Ovaj sistem podržava različite električne sisteme u kamionu i u skladu je sa standardom CARB 2027 za ultra niske emisije NOx.
Projekat je uključivao i paralelnu inicijativu za testiranje energetske efikasnosti. Tim SuperTruck 2 uspeo je da postigne efikasnost motora od 55,7 odsto, što je znatno više od 47 odsto modernih dizel motora. To je postignuto kombinovanjem novih tehnologija i metoda za oporavak energije.
Inspirisan brzim vozom, kabina SuperTruck 2 sadrži vozačko sedište u sredini i novi odeljak za spavanje. Pogonski sklop je pozicioniran da optimizuje aerodinamički dizajn, što rezultira smanjenjem otpora vazduha od 48% u odnosu na standardni model. Kamion takođe ima varijabilni sistem oslanjanja za podešavanje visine vožnje i aerodinamike.
Kenworthova vizija prevazilazi dizel tehnologiju; SuperTruck 2 je dizajniran da bude otporan na budućnost sa mogućnošću integracije gorivih ćelija, rezervoara vodonika, rezervoara za prirodni gas ili baterija bez promene osnovne kabine. Ovaj fleksibilni pristup podržava rešenja sa nultom emisijom i skoro nultom emisijom.
Kenworth SuperTruck2 (youtube.com)
Ključni aspekt dizajna bio je smanjenje težine kombinacije kamiona i prikolice za 3500 kg, omogućavajući flotama da nose više tereta. To je postignuto korišćenjem lakših pneumatika sa niskim otporom kotrljanja i efikasnijim pogonskim sklopom koji je omogućavao manji rezervoar goriva.
U kabini, SuperTruck 2 nudi udobno i napredno iskustvo za vozače. Vrata vozača imaju veliki otvor sa proširivim korakom za lak pristup. Kamion je opremljen Paccarovim 15-inčnim digitalnim ekranom i integrisanim digitalnim sistemom ogledala za poboljšani nadzor unazad i noćni vid. Za period odmora, Kenworth je dizajnirao jedinstveni odeljak za spavanje sa sklopivim krevetom i višenamenskim stolom.
SuperTruck 2 predstavlja značajan korak u inovacijama kamiona i nudi nove uvide za budućnost transporta. Saradnja Kenvorta sa DOE i drugim partnerima kao što su AVL, Iton, Nacionalna laboratorija za obnovljivu energiju i Državni univerzitet Ohajo, pomogla je u razvoju ovih najsavremenijih tehnologija. Phil Stephenson, generalni direktor Paccar tehničkog centra, naglašava važnost tehničkih objekata i osoblja u uspješnom razvoju SuperTruck 2.
Jim Walenczak završava s ponosom na projekt, koji se nadovezuje na Kenworthovu stogodišnju historiju inovacija i vrijednosti kupaca. SuperTruck 2 predstavlja značajnu prekretnicu u potrazi za karbonski neutralnom budućnošću do 2050. godine i stalnim poboljšanjem performansi vozila.