Evropa stagnira
U Evropi, Nemačka je najveće tržište ugovorne logistike, čineći skoro 23 odsto vrednosti sektora Starog kontinenta. Zemlja je takođe četvrto najveće tržište na svetu.
U 2023. godini nemačko tržište će se smanjiti za 1,3 odsto. Međutim, s obzirom na ekonomski pad, koji se u Njemačkoj osjeća snažnije nego u drugim evropskim zemljama, to ne čudi. Dovoljno je reći da se očekuje pad nemačke ekonomije za 0,3 odsto u 2023. godini.Od najvećih evropskih tržišta za ugovornu logistiku, samo će Francuska pokazati međugodišnji rast u 2023. godini – ali samo za 0,1 posto.
Povećanje u tekućoj godini
Očekuje se da će se tržišna situacija poboljšati tokom 2024. godine. Stručnjaci procenjuju da će globalno tržište logističkih ugovora porasti za 3,7 odsto u odnosu na 2023. godinu. To bi bila najviša stopa rasta od 2021. godine.
I još jednom, azijsko-pacifički region, za koji se očekuje da će rasti po stopi od 6,5 odsto, biće motor globalnog tržišta. Ali takođe ćemo videti rast na evropskom i severnoameričkom tržištu. Oni će se vratiti rastu, ali će biti znatno niži nego u Aziji. Evropska ugovorna logistika povećaće se za 1,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok će severnoamerička ugovorna logistika porasti za 1,9 odsto. Za potonje tržište očekuje se oporavak američkog tržišta (1,8 posto), dok ostatak sjevernoameričkog kontinenta usporava.
Očekuje se da će do kraja 2024. azijsko-pacifičko tržište vredeti 118,9 milijardi evra, severnoameričko tržište 72,2 milijarde evra, a evropsko tržište 81,8 milijardi evra.
Na evropskom tržištu vratiće se i najveća logistička tržišta (Nemačka, Velika Britanija, Francuska, Holandija, Italija), zabeleživši rast, iako skroman, u odnosu na prošlu godinu.
Srednjoročna prognoza
Narednih nekoliko godina karakterisaće ubrzani rast na tržištu ugovorne logistike. Očekuje se da će ova industrija rasti u proseku za 3,8 odsto godišnje između 2022. i 2027. godine, dostižući vrednost od 329,5 milijardi evra na kraju perioda. S obzirom na niži prosječni godišnji rast od očekivanog u periodu 2022–2024. godine, to znači da će posljednje tri godine prognoziranog perioda karakterizirati jača ekspanzija tržišta.
Kao i 2023. i 2024. godine, globalno tržište će biti podstaknuto ekspanzijom u Aziji. Pored toga, predviđa se da će rasti po prosečnoj godišnjoj stopi do 2027. godine, što je više od one iz 2023. i 2024. godine i očekuje se da će biti 6,8 odsto. Lokomotiva azijskog voza je kinesko tržište, gde se očekuje rast ugovornog logističkog tržišta po prosečnoj godišnjoj stopi od 8,7 odsto do 2027. godine.
Zbog ovog dinamičnog razvoja, očekuje se da će Kina biti najveće globalno ugovorno logističko tržište u 2027. godini. TI predviđa da će kinesko tržište tada vredeti 68 milijardi evra (u odnosu na samo 44,8 milijardi evra u 2022. godini!), dok će trenutno vodeće američko tržište vredeti oko 66,5 milijardi evra.
Dinamičan rast karakteriše i indijsko tržište. Iako je to vrijedilo 11,2 milijarde eura u 2022. godini i očekuje se da će dostići 12,5 milijardi eura 2023. godine, već će 2027. godine iznositi 19,6 milijardi eura, odnosno na nivou koji se očekuje za Njemačku i već blizu trećeg po veličini svjetskog tržišta – Japana.
Očekuje se da će severnoameričko tržište rasti po složenoj godišnjoj stopi od 1,6 odsto između 2022. i 2027. godine. Očekuje se da će SAD, glavni igrač u regionu, u ovom periodu zabeležiti rast od oko 1,5 odsto. Međutim, to nije dovoljno da bi se zadržala globalna liderska pozicija.
Ugovorna logistika na evropskom kontinentu će se sporije razvijati. Za period od 2022. do 2027. godine predviđa se složena godišnja stopa rasta od 1,4 posto.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/globale-kontraktlogistik-wird-2024-wieder-wachsen-378537