TX Logistics, podružnica Mercitalia Group, predstavila je novu verziju NiKRASA u Innotrans Berlinu. NiKRASA je vertikalni sistem utovara za kombinovani železnički transport. Nova verzija dolazi sa skupom inovativnih novih funkcija. Na primer, omogućava utovar „ne-kranable“ poluprikolice, ne zahteva terminalnu rampu, stackable je i optimizuje transport mega-prikolica.
NiKRASA 3.0 je začeta posle „bliske razmene i sa proizvođačima vozova i sa projektantima vagona“, kao što je pomenula TX Logistics. Sistem je razvijen u saradnji sa WECON-om, nemačkim proizvođačem prikolica i uskoro će biti lansiran na evropsko tržište.
„Ključna karakteristika NiKRASA 3.0 je eliminacija terminalne rampe, koja je u prethodnim verzijama. Obe komponente su sada objedinjene u jednu osnovnu platformu“, dodala je kompanija. Nova verzija, dakle, omogućava rukovanje kolevkom za podizanje na bilo kojoj poziciji u terminalu, bez prethodne pripreme.
Štaviše, nova NiKRASA verzija primenjuje nosioce koji povećavaju stackable kapacitet za pet puta bez upotrebe dodatnih pomagala. Ova nova funkcija, prema TX Logistics, biće korisna i za terminale i za kombinovani transport uopšte. Kapacitet je takođe unapređen zahvaljujući NiKRASA kompatibilnosti sa mega-(poluprikolicama) trejlerima. Dostizajući 100 kubnih metara, mega-prikolice nude 25 odsto više prostora kapaciteta u poređenju sa normalnim prikolicama.
Prikolice koje se prevoze sa NiKRASA sistemom ispunjavaju sve standardne uslove za putovanje na svim evropskim rutama, s obzirom da to ne rezultira povećanjem visine. „NiKRASA omogućava rukovanje poluprikolicama koje nisu kranable bez promene postojećih standarda na terminalima, na vagonu i na šinama“, navodi TX Logistics.
Najsvjetlija dostupna rešenja, kompatibilna sa još više vagona
Novi NiKRASA sistem je uoč i najsvetlije rešenje ove vrste na tržištu. AS TX Logistics je tvrdio, zapravo, da je težina sistema manja od tri tone. Prema navodima kompanije, još jedna inovacija NiKRASA 3.0 je da „silosi i prikolice sa fiksnim telom, mega-prikolice, kao i prikolice bez strukture i šasije kontejnera, čak i kontejnera, mogu da se utovare“.
Ova nova verzija je takođe kompatibilna sa džepnim vagonima koje proizvodi više kompanija. Džepni vagoni su teretni vagoni posebno dizajnirani za transport kamionskih poluprikolica, uobičajenih u kombinovanom transportu. „Na primer, nova generacija može da se učita u T3000, T5 (jednokrevetni džep) i u vagonima druge generacije kompanije Kolovag“, navodi se u saopštenju za medije. Za T4000 se rade dalji testovi kompatibilnosti i za proizvode koje proizvode Grinbrier i Talleres Alegría.
(izvori:https://www.railfreight.com/)