Kuehne+Nagel (K+N) je prošle godine proširio svoju prednost u odnosu na DHL kao najprometnijeg špeditera na svetu, dok su tržišni uslovi uticali na ukupne količine špeditera (pogledajte grafikon na kraju članka). Vodećih 25 špeditera zabeležilo je smanjenje ukupnog obima od 6,3% na godišnjem nivou u 2022. godini na 16,9 miliona tona kako su nastavljena blokada u Kini, rat u Ukrajini je izvršio pritisak na lance snabdevanja i inflacija je počela da utiče na potrošnju potrošača. Međutim, nisu sve bile loše vesti za sektor; prihodi i profit špeditera bili su podstaknuti stalnim visokim cenama koje su više nego nadoknadile pad potražnje. Dok je potražnja za ukupnih 25 najboljih zabeležila pad, vodeći špediter K+N zaustavio je opadajući trend pošto je prijavio povećanje potražnje od 0,5% na rekordnih 2,2 miliona tona.
Kompanija Kuehne+Nagel (K+N) prošle godine povećala je svoju prednost u odnosu na DHL, na poziciji vodećeg špeditera u avio sektoru, dok su tržišni uslovi uzeli danak kada je su u pitanju ukupni rezultati, piše aircargonews.net. Vodećih 25 kompanija zabeležilo je promet od 16,9 miliona tona, što predstavlja ukupan pad od 6,3% u odnosu na prethodnu godinu. Na to su uticali lockdown u Kini, rat u Ukrajini koji je stvorio pritisak na lance snabdevanja, ali i inflacija zbog koje je smanjena potrošnja.
Međutim, ipak, nisu sve vesti u ovom sektoru bile loše. Prihodi i profit špeditera bili su podstaknuti stalnim visokim cenama koje su više nego nadoknadile pad potražnje.
Dok je potražnja kod svih 25 najboljih zabeležila pad, vodeći špediter K+N je sprečio opadajući trend pošto je prijavio povećanje potražnje od 0,5% na rekordnih 2,2 miliona tona.
Za prvih pet meseci ove godine, međugodišnja poređenja vodećeg špeditera bila su pojačana uključivanjem Apek Logistics-a, čiji rezultati su uvršteni od maja 2021. nakon što ga je kupio K+N. Međutim, kako je godina odmicala, na obim avio-transporta kompanije K+N sve više je uticao ukupni učinak tržišta i do četvrtog kvartala potražnja je pala za 15% u poređenju sa prethodnom godinom.
Maersk Logistics ušao na listu prvih 25
Drugoplasirani DHL Global Forwarding zabeležio je u 2022. pad obima tereta od 9,3%, sa rezultatom od 1,9 miliona tona, što je odraz tržišnih uslova: procene su da je celokupno tržište opalo za oko 10% u odnosu na 2021. Matična kompanija Deutsche Post DHL je u svom godišnjem izveštaju navela da je tržište karakterisala volatilnost u 2022. i da je obim usporen tokom godine u skladu sa razvojem makro okruženja.
Trećeplasirani DSV je još jedna kompanija koja je imala koristi od akvizicija – oni su uvećali obim za 3,1% na godišnjem nivou, na 1,6 miliona tona tereta. Poboljšanje obima je postignuto zahvaljujući uključivanju rezultata kompanije Agility Global Integrated Logistic (Agility GIL), koju je kompanija DSV kupila 2021.
Kompanija koja je zabeležila najveći porast potražnje u ovoj godini bila je CEVA Logistics u vlasništvu CMA CGM-a – oni su obim tereta uvećali za 9,7% na 520.000 tona, nakon serije akvizicija. Tokom godine, kompanija je kupila Gefco, Spedag Interfreight, Ingram Micro-ov bivši Commerce & Lifecicle Services posao i Colis Prive, francuskog provajdera poslednje milje.
Još jedna značajna promena na listi je ulazak Maersk Logistics-a na 25. poziciju. Špediter u vlasništvu kompanije AP Moller Maersk zabeležio je porast obima kroz niz akvizicija uključujući Senator International, Pilot Freight Services i LF Logistics, piše aircargonews.net.
Kompanije koje su na listi su:
1. K+N
2. DHL
3. DSV
4. DB Schenker
5. Expeditors
6. Nippon Express
7. UPS Supply Chain Solutions
8. Sinotrans
9. Bollore Logistics
10. Kintetsu World Express
11. Hellmann Worldwide Logistics
12. CEVA Logistics
13. Kerry Logistics
14. AWOT Global Logistics Group
15. CTS International Logistics
16. Crane Worldwide Logistics
17. Yusen Logistics
18. GEODIS
19. C.H. Robinson
20. NNR Global Logistics
21. Dimerco Express Group
22. DACHSER
23. FedEx Logistics
24. cargo-partner
25. Maersk Logistics
Kompletnu listu sa svim rezultatima možete pogledati na aircargonew.net.
Foto: K+N