Kodirektor kompanije PortEconomics Teo Notebum sastavio je listu 15 najboljih kontejnerskih luka u Evropskoj uniji (EU) u 2022. na osnovu propusnosti kontejnera u TEU i analizira nalaze.
„Dok bi rangiranje 15 najboljih kontejnerskih luka u Evropskoj uniji (EU) u 2022. na osnovu protoka kontejnera u TEU moglo biti samo odvraćanje pažnje od drugih glavnih tema vezanih za luke, kao što su održivost, energetska tranzicija i otpornost lanca snabdevanja, tabela pruža više uvida u pejzaž kontejnerske luke EU:
Godina 2022. donela je relativno snažan pad saobraćaja u većini 15 najvećih luka, pri čemu su samo Đoja Tauro i Marsej pokazali rast iznad 2%. Najvećih 15 luka zajedno je obradilo 4,2% manje u odnosu na 2021. i 3,2% manje nego 2019. Ekonomsko usporavanje se ogleda u obima pretovarenih kontejnera.
Protočnost kontejnera prvih 7 luka ostaje ispod obima iz 2019. godine pre COVID-19, dok su sve luke u drugoj polovini liste uspele da zabeleže rast u periodu 2019-2022.
Tri luke u prvih 15 u EU završile su sa ukupnim kapacitetom kontejnera u 2022. ispod TEU-a koji je obrađen u 2007. godini pre finansijske krize, odnosno Hamburg, Bremerhaven i Đoja Tauro.
La Specija, Kopar i Klaipeda su 2022. preradili više od milion TEU, dok Geteborg, Gdinja, Dablin i Trst nisu daleko ispod granice od milion. Neke od ovih luka mogle bi se na kraju pridružiti top 15 EU u narednim godinama.
Imajte na umu da do sada objavljeni podaci za #K1 #2023 pokazuju dalje (veliko) godišnje opadanje saobraćaja u dosta luka: Roterdam -11,6%; Antverpen-Briž -5,7%; Valensija -10,5%; Alhesiras -0,8%; Barselona -12,3; itd. Većina luka, međutim, očekuje da će se količina kontejnera donekle oporaviti u drugoj polovini 2023.
Izvor: https://www.porteconomics.eu/top-15