To S, to može da stoji za mnogo stvari. Saznali smo da je tokom više od 8 sati da smo vozili ovaj Scania 500 S. Kada odemo je još uvek mrak, ali i dalje vidimo da naš test kamion ima svetlo plavu boju, koja je navedena kao Jaibird Blue u katalogu. Već se radujemo foto sesiji, jer volimo svetle boje. Skače sa stranice tako lepo. Ali daleko smo od toga da smo spremni za objavljivanje. Prvo pokrenite test. Oh da, to S. Pre svega, naravno, to je skraćenica za S-kabinu. Najveći Scania ima. U ovom slučaju zvanično kao CS20H, opet prema brošuri. To znači 5960 mm dugačak, 2550 mm širok i 3855 mm visok kabina, sa podom kabine na 160 cm. Sa pet koraka penjanja smo na toj visini i možemo da sednemo.
Put
Mi nismo za volanom, jer je tu Scania test vozač Johan Akkerman (i ne, ne naručujete ga iz kataloga, to je standard na Scania test kamionu). Pustili smo Johana da pokrene Scaniju i odveze se u Nemačku na neko vreme. Samo na trenutak, jer danas vozimo drugačijim putem nego inače. Poslednji put kada smo vozili našu tradicionalnu test rutu kroz Nemačku, bilo je gotovo trajno kašnjenje zbog radova na putu, zatvaranja i diverzije. Da vas izluđuje i čini se kao da Nemci nikada nisu završili sa svojim „Baustellen“. A pošto se ne osećamo kao saobraćajne gužve, izlazimo na izlaz Emmerich na A3, slalom kroz nemačko zaleđe prema Nijmegenu, a zatim vozimo na A73 i A2 do Ardena. Nešto manje intenzivna ruta nego obično, ali bez saobraćajnih gužvi!
Efikasnost
S, koji takođe može stajati za Super. Pogonski sklop našeg testnog modela sastoji se od DC13 dizel motora, dobrog za 500 KS, i G33 prenosa. Imali smo Super pogonski sklop ranije u Scania test kamionima i veoma nam se dopao. To se sada ne razlikuje. Zahvaljujući niskom odnosu zadnje osovine od 2.31, motor može da radi veoma niske obrtaja, nešto iznad 900 obrtaja u minuti pri brzini krstarenja od 85 km / h. Prenos je zapravo u najvišoj, dvanaestoj brzini kao standard, što obezbeđuje najmanju moguću potrošnju goriva. Sama Scania takođe ukazuje na Tvin SCR tehnologiju za tu nisku potrošnju, koja pomaže da se osigura da toplotna efikasnost Super motora bude iznad 50 procenata u nekim slučajevima, a to je impresivno. Uz svu ovu tehnologiju, vozač i njegov suvozač su takođe veoma tihi u kabini, što je veoma prijatno na dugim putovanjima. Već smo to rekli, gipkost ovog pogonskog sklopa je impresivna.
U testu potrošnje, vozač je uvek za volanom na TTM.nl, zbog čega vozač Johan već može da pogleda Scanijinu novu Smart Dash stotinama milja, a mi ne možemo. Na kraju jutra parkiramo u Baraque de Fraiture, najvišoj tački u belgijskim Ardenima. Sada se možemo upoznati i sa Smart Dash-om. Sa ovim novim konceptom kontrolne table, svi ekrani za vozača će biti digitalni: Driver Display gde su nekada bili „satovi“ i 12,9-inčni centralni informativni displej. Displej vozača pruža sve informacije koje su vozaču potrebne tokom vožnje i kontroliše se pomoću tastera na volanu. Centralni informativni displej služi za navigaciju, udobnost, multimediju i još mnogo toga. Može se upravljati sa ekranom osetljivim na dodir, ali postoje i prečice kroz niz fizičkih tastera na dnu ekrana. Obavezno pogledajte vlog sa ovom pričom u kojoj Johan Akkerman detaljno objašnjava novi Smart Dash. Dobro je znati da će od sada svi novi Scanias imati Smart Dash kao standard. Veze sa Android Auto i Apple Carplai su još uvek daleko, ali se mogu realizovati putem over-the-air ažuriranja.
Između redova
Ponovo prelazimo Ardeni, prema Holandiji i posle Mastrihta vozimo malo kroz Nemačku, gde zapravo nema kašnjenja. To nam daje priliku da iskusimo da se S takođe zalaže za bezbednost, jer sa GSR propisima, sva nova vozila, uključujući i ovu Scaniju, moraju imati različite bezbednosne sisteme na brodu. To su ADAS sistemi kao što smo ih ranije videli. Naš test kamion sada takođe ima Lane Keeping i Lane Assist, kao i detekciju mrtvog ugla i radar koji prati prednji deo kamiona. Ako želite da se odvezete, a neko stoji ispred kamiona, to je jasno vidljivo na displeju vozača. Moramo uzeti zdravo za gotovo da svi ti moderni sistemi povremeno (ili ponekad prilično često) zvučni signal dosadno.
Potrošnje
Nazad u Holandiji, moramo da uradimo samo jednu stvar: pogledajte potrošnju. To nije ništa manje nego dobro. Nakon vožnje više od 577 km, moramo da napunimo 144,1 litara dizela, a time stižemo do potrošnje od 24,9 litara dizela na 100 km. Uredno! Potrošnja Adblue je 2,6 litara na 100 km i to je prilično značajno, ali nije čudno za Super motore, kao što smo ranije videli.