Pad prodaje u svim oblastima
Kod D2C distributera prodaja je pala za 11,1 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Tržišta i onlajn trgovci zabeležili su pad od 8,5 odsto, odnosno 14,7 odsto. Najznačajniji pad prodaje bio je u višekanalnoj maloprodaji sa -18,1 odsto, ali to je zbog činjenice da su kupci sve više koristili kontaktne tačke od cigle i maltera.
Jeftini strani dobavljači bi mogli imati koristi
Kao rezultat ekonomske krize, ponašanje potrošača se takođe promenilo. Sve više kupaca je spremno kupovati jeftiniju ali dobro očuvanu polovnu robu, tzv. „predragu robu“. Prema istraživanju Bevha, 8,4 posto djece od 19 do 29 godina reklo je da je „češće“ naručivalo polovnu robu na internetu „češće“ i 31,9 posto „povremeno“. Među osobama od 30 do 39 godina, stope su bile 11,7 odsto, odnosno 40,1 odsto.
Tendencija potrošača da kupuju iz stranih online prodavnica takođe postaje sve uočljivija, pod uslovom da su cene niže. 22,1% se složilo „svesrdno“ s tim. U 2022. godini taj udio iznosio je samo 16,8 posto. Sve u svemu, 61,0 odsto kupaca bi „radije“ ili „potpuno“ izabralo stranog dobavljača ako je tamo jeftinije kupovati.
U stvari, kineski provajderi postaju sve popularniji u Nemačkoj. Temu, na primjer, trenutno je apsolutni top dog među besplatnim aplikacijama u Njemačkoj. U intervjuu za SWR, međutim, prof. dr Richard C. Geibel, generalni direktor Instituta za e-trgovinu u Kelnu, vidi opasnost da bi kineski provajderi kao što su Temu ili Shein mogli preplaviti tržište jeftinim proizvodima.
2024. sa svetlim tačkama
U zajedničkoj prognozi, Bevh i EHI Institut za maloprodaju pretpostavljaju da će se izgledi za e-trgovinu poboljšati tokom 2024. godine i procijeniti nominalni rast prodaje na ukupnom tržištu od 2,0 posto za cijelu godinu.
Za mnoge trgovce neće biti samo pitanje preživljavanja ovog teškog vremena u bliskoj budućnosti, već i postavljanja temelja za novi rast, naglašava bevh.
Kompanije koje sada pojednostavljuju svoje procese, optimizuju troškove i još snažnije se fokusiraju na potrebe kupaca imaju priliku da izađu iz krize i prerastu iznad ukupnog trenda u maloprodaji, izjavio je Lars Hofacker, šef istraživanja e-trgovine na EHI Retail Institute.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/schwierige-zeiten-fur-online-handler-geschafte-laufen-nicht-wie-erwartet-378829