SMIT Salvage je oslobodio nesrećni kontejnerski brod uz pomoć dva remorkera. Kako piše Blumberg, holandski spasioci su u jednom trenutku morali da preseku konopce za šlep službu jer su remorkeri bili u opasnosti da budu zakucani od oslobođenog kolosa.
Zauzvrat, advokati japanskog brodovlasnika tvrde da je holandska kompanija pristala na ugovor kojim se isključuje mogućnost zahtevanja veće specijalne nadoknade u sklopu zahteva za spasavanje na moru (što bi moglo da iznosi do 35 miliona evra).
Pored toga, japanska kompanija tvrdi da je većinu vremena operaciju kontrolisala kompanija koja upravlja Kanalom – Suecka uprava kanala.
Kontejnerski brod „Ever Given“ blokirao je Suecki kanal početkom marta 2021. Jedan od ključnih morskih puteva bio je blokiran nedelju dana. Kao rezultat blokade stvorena je blokada, u kojoj je stajalo do 400 brodova. Mnogi od njih su se takođe odlučili na duži put oko Afrike. Kao rezultat toga, došlo je do velikih kašnjenja u dolasku brodova u luke, što je zauzvrat izazvalo velika zagušenja u odredišnim lukama. I sve se to dogodilo u vreme kada su lanci snabdevanja bili zategnuti zbog nestašice kapaciteta izazvane talasom post-pandemijskih bumova.
Ovo nije jedini sudski postupak vezan za blokadu Lamanša. m.in Maersk takođe traži odštetu od japanskog brodogradilišta.
Izvor: https://trans.info/pl/blokada-kanalu-sueskiego-kolejny-pozew-wobec-armatora-329816