Pored toga, da bi propisi bili efikasniji i primorali kupce prevoznika da budu tačni, zakon je obavezao Upravu za saobraćaj da periodično objavljuje spisak špeditera, špeditera i špeditera koji su kažnjeni zbog kršenja zakona o zakašnjelom plaćanju i čije su kazne već izrečene u upravnom postupku ili, u slučaju administrativne žalbe, Postali su konačni u sudskim postupcima.
Špansko Ministarstvo saobraćaja objavilo je na svom zvaničnom sajtu prvu crnu listu kompanija koje su kažnjene u prvoj polovini ove godine, što je pogodilo 64 transportne kompanije. U nekim slučajevima kazne iznose više od 16.000 eura.Zanimljivo je da u direktoriju spadaju i poznati svjetski igrači kao što su DHL i Kuehne + Nagel.
Kompletan spisak možete naći na sajtu Ministarstva: OVDE
Specijalno pravo za sektor transporta
Zakon, koji je uveo sankcije zbog kršenja roka plaćanja, stupio je na snagu u Španiji u oktobru 2021. godine. Zakon se odnosi samo na sektor drumskog saobraćaja i predviđa velike novčane kazne do 6.000 evra za kašnjenje u plaćanju. U slučaju ponovljenog prekršaja, novčane kazne mogu biti do 30.000 evra.
Pre svega, španski zakon klasifikuje prekoračenje zakonskog maksimalnog roka plaćanja koji se primenjuje na sektor transporta kao ozbiljnu povredu ako strana odgovorna za plaćanje nije potrošač, a cena usluge prevoza je 3.000 evra ili manje. U slučaju kašnjenja, kada cena usluge prevoza prelazi 3.000 evra, to je već veoma ozbiljna povreda.
Kazne za kompanije koje ne ispune svoje obaveze zavise od iznosa koji se duguje. Oni iznose:
-
između 401 i 600 eura ako je cijena prijevoza manja od 1.000 eura,
-
od 601 do 800 eura ako je cijena prijevoza između 1.000 i 1.500 eura,
-
između 801 i 1000 eura ako je cijena prijevoza između 1501 i 3000 eura,
-
između 1001 i 2000 EUR ako je cijena prijevoza između 3001 i 4000 EUR,
-
između 2001 i 4000 EUR ako je cijena prijevoza između 4001 i 6000 EUR,
-
između 4001 i 6000 eura ako je cijena prijevoza veća od 6000 eura,
-
od 6.001 eura do 18.000 eura ako je odgovorno lice već kažnjeno za još jedno teško djelo u upravnom postupku u posljednjih 12 mjeseci. Iznos novčane kazne može se povećati na 30.000 evra ako kašnjenje u plaćanju značajno narušava sposobnost poverioca da plaća i solventnost, ili ako je zakonski maksimalni rok za plaćanje prekoračen za više od 120 dana.
Poboljšanje, iako na skromnom nivou
Zakon je imao za cilj da reši jedan od najvećih problema španske transportne industrije, koja se godinama bori sa nedostatkom plaćanja. Prema podacima Federacije transportnih sindikata Fenadimers, u trenutku stupanja na snagu zakona dvije od tri uplate kupaca transportnim preduzećima prekršile su važeće propise (odnosno plaćanje u roku od 60 dana). Skoro polovina zakašnjelih isplata izvršena je nakon 90 dana, a četvrtina čak i nakon 120 dana.
Prema poslednjim podacima iz jula, uslovi plaćanja za usluge prevoza u Španiji u proseku su iznosili 70 dana, nešto duže nego prethodnog meseca. 53 odsto špeditera i špeditera još uvek nije ispunilo maksimalne rokove utvrđene zakonodavstvom za borbu protiv kašnjenja u plaćanju. 16% dužnika kasnilo je više od 120 dana sa svojim isplatama.
Stoga se može pretpostaviti da se situacija poboljšala, iako ostavlja još mnogo toga za poželjeti. Međutim, za očekivati je da će prilično kontroverzan i smeo potez španskog Ministarstva saobraćaja da objavi crnu listu špeditera i prevoznika primorati kupce prevoznika da plate račune na vreme.
Izvor Sie mehr unter: https://trans.info/de/liste-von-unternehmen-im-zahlungsverzug-360798