Već drugu godinu zaredom, španske kompanije tvrde da imaju poteškoća da uključe profile koji su im potrebni da pokriju profesionalne mogućnosti koje nude. Nestašica je i dalje na istorijskom maksimumu, dostižući osam od 10 španskih kompanija u bilo kom sektoru. Ovo je rekord koji je prikazan 2022. godine.
Učestalost razlike između onoga što tržište rada nudi i onoga što kompanije traže sve se više povećava. U Španiji je od praktično nepostojećeg, 3% u 2013. godini, došlo do postizanja istorijskog maksimuma u poslednje dve godine.
TRANSPORT, ISPOD PROSJEKA
Studija ManpowerGroup razmatra jedinstveni sektor transporta, logistike i automobilske industrije, koji je ispod ostalih, kao što su oglašavanje i komunikacija (gde 91% kompanija kaže da ne nalaze radnike), tehnološke kompanije (84%), roba i usluge široke potrošnje (83%) i zdravstvo i farmacija (82%). U stvari, ispod sektora logistike i transporta nalazi se samo finansijski i sektor nekretnina (74%).
Francisco Ribeiro, Country Manager ManpowerGroup Spain, objašnjava da je problem multifaktorijalan: „Neusklađenost između onoga što tržište nudi i onoga što kompanije traže u Španiji je stvarnost. Vidimo ga u svim regionima, kao i u svim vrstama aktivnosti i vrsta kompanija. Međutim, to je složena pojava koja se ne pokorava ni jednom faktoru i zahtijeva dublju analizu.
Svaki sektor ima svoju stvarnost i možemo otkriti da u nekima zaista nedostaje profesionalaca; u drugim slučajevima, da je potrebno razviti određene kompetencije ili vještine; I, konačno, postoje i industrije u kojima ono što kompanije pokušavaju da inkorporiraju ne uklapa se u stvarnost, bilo zato što se previše traži ili zato što kompenzacija nije usklađena sa tržištem. Niti će isti razlozi uticati na mikro preduzeće i veliku korporaciju. U promenljivom i zahtevnom okruženju, kako za profesionalce tako i za kompanije, moramo identifikovati koje su veštine neophodne i promovisati razvoj ljudi u ovim oblastima kako bismo osigurali da imaju pristup najboljem mogućem zapošljavanju i, istovremeno, povećali konkurentnost španskih kompanija“.