U najvećoj narudžbini lokomotiva u istoriji kompanije, Siemens Mobiliti će isporučiti 1.200 električnih lokomotiva Indijskim željeznicama. Sa 9.000 konjskih snaga (KS), potpuno nove lokomotive će dominirati indijskom željezničkom mrežom, koja je skoro potpuno elektrificirana. Ukupni troškovi projekta iznosiće 3 milijarde evra.
„Siemens podržava održivu transformaciju indijskog transportnog sektora jer zemlja nastoji da skoro udvostruči teretni kapacitet na svojim železnicama“, prokomentarisao je generalni direktor Siemensa Roland Buš.
„Oduševljeni smo partnerstvom sa Indijskim železnicama i isporukom jedne od najmoćnijih električnih lokomotiva na raspolaganju. Ove nove lokomotive će pomoći u povećanju teretnog saobraćaja na jednoj od najvećih svetskih železničkih mreža i učvrstiti čvrstu posvećenost Indijskih železnica da postigne 100 odsto elektrifikacije železničkog saobraćaja u Indiji“, rekao je Majkl Piter, izvršni direktor Siemens Mobiliti.
35 godina održavanja
Siemens Mobiliti će dizajnirati, proizvoditi, puštati u rad i testirati lokomotive. Biće potrebno jedanaest godina da se sve lokomotive isporuče Indijskim železnicama. Pored toga, ugovor između dve kompanije uključuje klaster za 35 godina kompletnog održavanja koje nudi Siemens.
Što je najvažnije, najsavremenije lokomotive će se proizvoditi i održavati lokalno, uključujući osoblje Indijskih železnica. Konkretno, montaža će se odvijati u Dahodu, gde Indijske železnice imaju fabriku, a radovi na održavanju će se odvijati u depoima kompanije u Vishakhapatnamu, Raipuru, Kharagpuru i Puneu.
Lokomotive će se koristiti isključivo za teretni transport širom indijske železničke mreže. „Proizvodeći 9.000 KS, one će biti jedna od najmoćnijih teretnih lokomotiva na svetu, sposobna da pomeri terete do 4.500 tona maksimalnom brzinom od 120 kilometara na sat“, objašnjavaju iz kompanije.
Železnički teret u Indiji
Indija se postepeno pretvara u pionira železničkog teretnog prometa. Indijske železnice su jedna od najvećih železnica na svetu, sa mrežom od 68.000 kilometara i namenskim teretnim koridorima koji prelaze zemlju. Svake godine kompanija preveze do 1,2 milijarde tona tereta.
Pored toga, vlada Indije planira da poveća udeo železnica za teretni transport na 40-45 odsto sa sadašnjih oko 27 odsto stalnim dodavanjem novih vrsta proizvoda u vozove. Neki od najnovijih dodataka odnose se na transport žitarica za hranu i kiseonika železnicom, koji se do 2020. odvijao uglavnom drumskim putem.
Štaviše, Indija želi da postane najveća zelena željeznica na svijetu do 2030. Sa obimnim razmjerama elektrifikacije mreže i novim ugovorom sa Simensom, čini se da je zemlja bukvalno na dobrom putu.
https://www.railfreight.com/