Le Monde, najveći francuski dnevnik, objavio je danas izveštaj „specijalnog dopisnika“ sa parkinga u Hazeldonku u Holandiji. Odnosi se na jedan od glavnih problema savremene transportne industrije, odnosno zapošljavanje azijskih vozača u ilegalnim uslovima koje vozači EU ne bi prihvatili.
Ovaj duži izveštaj ima za cilj da obavesti francusku javnost o uslovima u kojima se odvijaju mnogi transporti koje su naručile zapadnoevropske korporacije. Primjer su tri Kirgistana i jedan Tadžikistan koji rade za poznatog prijevoznika iz Litvanije. U Hazeldonku se odmaraju cijeli tjedan, a dvojica od njih priznaju da su šest mjeseci „metastazirali“, stalno živeći u kolibi za to vrijeme.
Boravak u kamionu šest meseci je praksa koja je štetna za tržište rada vozača širom Evrope. Takođe otežava poštenim prevoznicima da se takmiče, poštujući pravila Paketa mobilnosti, odnosno obezbeđujući redovna putovanja u domove ili u bazu. Međutim, sa stanovišta vozača iz centralne Azije, slučaj se ispostavlja potpuno drugačijim…
Za četiri gore navedena, rad za litvanski prevoznik je prilika za veoma značajno poboljšanje finansijske situacije. Kako su izračunali u intervjuu za „Le Monde“, dnevna plaća od 70 eura obezbjeđuje im tri puta veću zaradu nego u zemlji porijekla. Tako im se i suočeni s nedostatkom plaćenog odsustva, doslovno živeći u kamionu i visokim troškovima letenja kući, plaćenim naravno iz vlastitih džepova, šestomjesečni „transferi“ im se čine atraktivnom ponudom. Stoga je svaki od vozača zatražio od „Le Mondea“ da ostane potpuno anoniman, ne želeći riskirati gubitak posla.
https://40ton.net/szesc