„Klimatske i ekološke mjere primoravaju čistiji transport u gradu. Kompanije stoga moraju da uklope tokove robe. Ali to košta novac, zahtijeva odstupanje od ukorenjenih obrazaca i sve je u svemu lakše reći nego uraditi,“ kaže Machiel Bode, specijalista sektora za transport, logistiku i mobilnost, ING Sector Banking.
On odgovara na članak Financieel Dagblad koji raspravlja o modernoj gradskoj logistici i ukazuje na mogućnosti, na primjer, teretnih bicikala.
„Kompanije koje žele da koriste kamione sa nultom emisijom moraju da računaju na komplikovanije planiranje nego kod dizel vozila. Transportni kapacitet električnog kamiona manji je od kapaciteta kombinacije traktora i prikolice. To znači da je potrebno više električnih vozila da bi se zamenilo dizel vozilo. Pored toga, domet baterijskih električnih vozila je ograničen. To znači da vreme planiranja punjenja postaje deo svakodnevnog planiranja. Pored toga, vreme punjenja je duže nego kod punjenja dizel vozila. Momenti punjenja stoga treba da budu planirani što je više moguće u trenucima kada kamion ne bi vozio, kao što je tokom noćnih sati, na lokacijama utovara i istovara ili tokom odmora.
Glavni razlog zbog kojeg se prelazi na kompleks transportnih vozila sa nultom emisijom je pitanje infrastrukture za punjenje električnih kamiona. Koliko dugo je potrebno za punjenje električnog vozila na baterije zavisi od snage stanice za punjenje. Ako je potrebno punjenje tokom dana, potreban je sistem brzog punjenja koji radi sa velikom snagom. Posledica toga je da infrastruktura za punjenje mora biti dostupna na mnoštvu mesta. Pored velikih investicionih troškova, koji mogu iznositi više od 170.000 eura za samo jedan stub sa teškim priključkom (350 kWh), ograničeni prostor na elektroenergetskoj mreži često je showstopper.
Da bi se izborili sa ovom složenošću, preduzetnici će već morati da počnu sa kupovinom električnih vozila, dogovore se o novim obrascima raspoređivanja zajedno sa klijentima i nastave da vrše pritisak na vlade i dobavljače energije da ostvare preduslove,“ kaže Bode.
TTM.nl-ov sestrinski časopis Bestelauto posvetio je veliku pažnju posljednjoj milji u gradskoj logistici na online događaju prošlog mjeseca. Biciklistički stručnjak Jos Sluijsmans održao je sljedeće predavanje o mogućnostima električnog teretnog bicikla.