Poslovna udruženja iz Bavarske i Tirola pozivaju na okončanje tranzitnih prepreka u Tirolu za teretni transport. U prvom planu su dvije mjere.
Udruženje preduzetnika Južne Tirole (UVS), Federacija tirolske industrije (IV Tirol) i Bavarsko industrijsko udruženje (VBE) potpisali su deklaraciju o „klimatski prihvatljivom slobodnom transalpskom kretanju robe“ koja poštuje potrebe stanovništva, ekonomije i životne sredine.
Blok klirens je najveća smetnja
„Naš cilj je da što pre poboljšamo trenutnu situaciju na relaciji Brener, kako na putu, tako i na šinama,“ rekao je Bertram Brossardt, generalni direktor VBW-a. „Godinama je bilo velikih poremećaja u saobraćaju u Tirolu. Najavljenim građevinskim radovima na mostu Lueg, koji će od januara biti prohodan samo u jednoj traci, situacija se dodatno pogoršava, ne samo na Brenneru, već i na drugim pravcima poput autoputa Tauern. Najveća gnjavaža, međutim, ostaje blok klirens za kamione, sa posljedicom saobraćajnih gužvi do 70 kilometara dužine na bavarskoj strani.“
Dva miliona kamiona vozi se autoputem Brenner
Situacija je pogođena i tirolskim kompanijama, izjavio je Max Kloger, predsjednik IV Tirol. Svake godine kroz autoput Brenner prođe 2,14 miliona kamiona i 14 miliona automobila, što je spas regiona duž rute. Bez ove centralne tranzitne rute, mnoge kompanije u Tirolu i susednim regionima ne bi mogle da prevoze robu. Mjere koje je Tirol poduzimao, prema Klogeru, teret su za stanovništvo. „Blok klirens preusmerava mnogo vozila, izaziva dodatne emisije i buku. Zato su nam potrebna rešenja za građane i zaštita ekonomskog prostora.“
Udruženja posebno pozivaju na sledeće mere:
▪ EU mora osigurati slobodno kretanje robe u Evropi u svakom trenutku
▪ Pristupne rute do tunela Brenner baze moraju biti prioritet i brže implementirane. Potrebno je promovisati harmonizaciju železničkog saobraćaja.
▪ Razvoj dovoljne infrastrukture za alternativne pogonske tehnologije mora doći brzo.
▪ Mere ograničavanja saobraćaja moraju biti svedene na minimum. Ekonomija mora biti uključena u razvoj praktičnih rješenja.
Relaksacija noćne vožnje, izgradnja sjevernog pristupnog puta
Dva predloga koja se trenutno sprovode važna su za predstavnike udruženja:
Ukinuta je noćna zabrana vožnje za kamione sa najboljom emisijom štetnih gasova Euro 6; Ova vozila bi mogla ponovo da voze noću, verovatno pod ograničenjem brzine.
Takođe postoji potreba za jasnom vremenskom perspektivom za planiranje i izgradnju bavarske železničke pristupne linije.
Povećanje cijena kamiona u Bavarskoj?
Heiner Oberrauch iz South Tyrolean Entrepreneurs‘ Association (UVS) jasno je stavio do znanja da „ekonomija prilagođena unucima“ zahtijeva konstruktivan dijalog između svih uključenih. Zabrane i jednostrane mere poput onih u Tirolu su pogrešan put, jer bi problem bio premešten u drugi region, a saobraćajne gužve i stagnantan saobraćaj tamo dovode do dodatnog zagađenja životne sredine.
Prema Oberrauchovim riječima, transporti širom Evrope moraju postati skuplji kako bi transport i saobraćaj mogli biti ekološki prihvatljiviji, a gdje je to moguće čak i smanjeni. „Ni mi u Tirolu nismo protiv povećanja putarine“, kaže on – mišljenje koje nisu podržali svi u savezu.