Ideja implementacije minimalnih stopa za domaći transport izaziva sve veće interesovanje za transportnu industriju. Poslednjih godina Brazilci, Španci i Mađari su to već sproveli, a Rumunija je sada takođe došla do sličnog zahteva.
Rumunsko transportno udruženje UNTRR inspirisano je promenama u susednoj Mađarskoj. Tamo, od 28. januara, ne samo da je na snazi novi sistem minimalnih stopa, već i ograničenje prezasićenja tereta preterano velikom listom posrednika. Stoga Rumuni žele nešto slično u svojoj zemlji i uputili su apel vlastima po tom pitanju.
Među svojim argumentima, UNTRR pominje aktuelnu transportnu krizu. Nestašica tereta rezultirala je veoma oštrim cenovnim ratom među prevoznicima, a očekuje se da će troškovi samo u 2024. godini porasti za oko 15 posto, a marže transportnih kompanija će verovatno samo pasti. Sistem minimalne zarade bi sprečio da se to desi.
Za sada nije poznato da li će rumunska vlada saslušati argumente prevoznika. U međuvremenu, podsetiću vas kako izgleda već uvedeni mađarski sistem, Statutarni minimum će biti izračunat sabiranjem prosečne stope goriva za datu vrstu vozila, tri puta većom od mađarske putarine na datoj ruti, kao i mogućom doplatom za utovar, demurgiranje ili sortiranje paleta.
Rečnu stopu goriva na mesečnom nivou odrediće NAV, mađarska poreska služba. Putarina će se obračunati na osnovu HU-GO elektronskog sistema, a za dodatne troškove obezbeđeni su sledeći iznosi: najmanje 8.636 forinti (98 PLN) za svaki sat pada nakon planiranog vremena istovara, kao i najmanje 10.975 HUF-ova (125 PLN) za svaki sat aktivnog učešća u utovaru ili sortiranju