Tianjin Port Group i kompanija Huawei objavili su ove nedelje da će produbiti saradnju na izgradnji digitalnog blizanca luke, kako bi ona bila inteligentnija i bolje automatizovana.
Potpredsednik Tianjin Port Group, Jang Džimin, objasnio je da se ovaj plan sastoji iz tri dela: izgradnje novih automatizovanih terminala, nadogradnje tradicionalnih terminala i sveobuhvatne digitalne transformacije cele luke.
– Inovacije koje se koriste u luci Tjenđin imaju ogroman uticaj na lučku industriju, stvarajući novu vrednost za luke poboljšanjem operativnog okruženja, podstičući razvoj zelenih i niskougljeničnih sistema, i povećavajući operativnu efikasnost. Verujemo da će ove prakse promovisati inteligentni razvoj globalne lučke industrije – rekao je Jang Džimin.
Terminal Sekcije C u Tianjinu bio je prvi pametni lučki terminal na svetu bez ugljenika. Ušao je u velike komercijalne operacije u oktobru 2021. i od tada stabilno posluje. 5G i L4 tehnologije autonomne vožnje se primenjuju na ovom terminalu kako bi bio i bezbedniji i efikasniji.
Na terminalu, kontejnerske dizalice rade automatski, a inteligentni roboti horizontalnog transportnog sistema često dolaze i odlaze. Daljinski kontrolisane kej dizalice podižu natovarene kontejnere sa teretnih brodova i stavljaju ih na inteligentne robote za horizontalni transport. Uz podršku BeiDou navigacionog satelitskog sistema, ovi roboti se vode do stanica za automatsko zaključavanje/otključavanje radi otključavanja kontejnera, a zatim do kontejnerskog dvorišta duž optimalnih ruta vožnje koje se izračunavaju u realnom vremenu. Ceo proces teče glatko.
Savremena luka Tianjin ima terminale klase 300.000 tona sa dubinom kanala od 22 m. Raspolaže sa 213 vezova različitih tipova. U 2022. godini, njen kapacitet premašio je 21 milion TEU-a, svrstavajući je među 10 najboljih luka širom sveta.
Извор: https://www.ansa.it/