Francuski provajder logističkih usluga CMA CGM primjetio je da cijene za transport kontejnera padaju. Na primjer, dalje opuštanje korona mjera obezbjeđuje smanjenje uskih grla u lancu, prema brodskim kontejnerskim kompanijama.
„Ono što vidimo već mnogo nedelja je pad vozarina u skoro svim sektorima“, rekao je izvršni direktor CMA CGM Rodolphe Saade u petak u Alžiru. „Očekujemo da će se taj pad nastaviti. Mislim da nećemo vidjeti oštar pad, već meko slijetanje.
Zapažanja partnera avio-kompanije Air France-KLM su u skladu sa nalazima Svjetske trgovinske organizacije koja je ranije ove nedjelje izvjestila da su trgovinski tokovi opali u proteklom tromesječju i da će vjerovatno ostati slabi u drugoj polovini godine. Ovo bi moglo značiti kraj turbulentnog perioda za kontejnerske prevoznike. U poslednje vrijeme, sektor se suočava sa visokim tarifama i nedostatkom kapaciteta zbog odložene potražnje potrošača tokom pandemije korone.
„Na vrhuncu krize sa korona virusom, imali smo vozarine između Kine i sjeverne Evrope od 14.000 dolara po kontejneru od 40 stopa“, rekao je Saade. „Trenutno je oko 9000 dolara i pada.“ On je naveo da i dalje postoje problemi u globalnim mrežama lanca snabdijevanja. On je ukazao na nastavak velikih zagušenja u regionima kao što su SAD i Evropa.
CMA CGM je u Alžiru aktivan već dvije decenije i istražuje dalje mogućnosti u lukama i logistici. ( izvor: https://www.logisticsbusiness.com/)