Novinari portala https://srpskainfo.com/ obradili su pitanje, kako cijena dizel goriva ne pada na našem tržištu?!.
Odgovor trgovaca je MARŽA JE ISPOD DOZVOLJENE“ Odgovor naftaša na prozivke o cijenama. Marža s kojom smo radili prošle godine je 19 feninga. Znači, znatno ispod najviše dozvoljene, a država ju je ograničila na 25 feninga po litru u maloprodaji. Milovan Bajić, direktor firme „Krajina petrol“, koja ima lanac benzinskih pumpi.
Bajić tvrdi da bi sada potpisao kada bi mogli stalno da rade sa maržom od 25 feninga po litri.
– Nama ne smetaju ni ograničene marže ni kontrole. Nije tajna da poslujemo sa znatno nižom maržom od dozvoljene. Ima nekoliko razloga zbog kojih ne možemo ispod toga, a između ostalog i zbog konkurencije – navodi Bajić
Navodi i uporedni primjer prometa benzinskih pumpi u regionu pa se tako, kako kaže, na 1.200 pumpi u Bosni i Hercegovini proda 1,2 miliona tona dizela i benzina. Na isto toliko pumpi u Srbiji se, navodi Bajić, proda 2,5 miliona tona ovog goriva. U Hrvatskoj se na 820 benzinskih pumpi proda 2,4 miliona tona tona.
– Lako je izračunati koliki je prosječan promet po pumpi kod nas, koliko je u Srbiji, a koliko u Hrvatskoj. Ovo je zapravo jedan vrlo težak biznis kojim se bave mnogi, ne znam zašto. Nama je osnovni, pa moramo – dodaje Bajić.
Što se tiče najavljenih intenzivnijih kontrola inspekcija o poštivanju ograničenih marži, Bajić ističe da njemu ne smetaju.
– Neka kontrola. Davno sam rekao da nama ne smetaju. Ne vidim ja tu nikakav specijalni problem. Jednostavno, marže su ograničene i moraju se poštovati – tvrdi Bajić.
Podsjeća da su cijene goriva u posljednje vrijeme u padu, pa će tako na pumpama „Krajina petrol“ najkasnije do danas benzin biti jeftiniji za sigurno 10 feninga. Neke benzinske pumpe u Banjaluci su već krajem prošle sedmice korigovale cijenu benzina.
– Za dizel se rade analize i uskoro će mi javiti da li idemo sa nižim cijenama i za dizel – kaže Bajić.
Na pitanje zbog čega postoji razlika u cijenama goriva po regijama i do osam feninga, i to na istim benzinskim pumpama, Bajić kaže da je ta razlika normalna.
– Zašto bi svi imali istu cijenu? Zavisi ko je kada od kojeg dobavljača nabavio gorivo. Cijene svakodnevno osciliraju na svjetskom tržištu, a i rafinerije svakodnevno mijenjaju cjenovnike. Dakle, sve zavisi ko je kada dovezao i koju maržu je obračunao – ističe Bajić. ( izvor: https://srpskainfo.com/)