Sa svoje strane, transportno udruženje Fenadismer je pozdravilo ovu odluku Pravde, jer izbjegava „protjerivanje 70% kamiona iz centra grada i gotovo 40% ostatka općine„. 1. januara planirano je proširenje zone niske emisije na cijelu općinu Madrid.
Fenadismer je već pozdravio ovu odluku Pravosuđa, jer izbjegava „protjerivanje 70% kamiona iz centra grada“
Sporno-upravno vijeće Višeg suda je poništilo nekoliko tačaka Pravilnika koji su se odnosili na LEZ-ove. Konkretno, presuda poništava one dijelove po kojima je definiran opseg zone niske emisije u cijeloj općini Madrid; i one koje uspostavljaju dvije zone posebne zaštite niske emisije (Zbedpe): Centralni okrug i Plaza Elíptica. Ostavlja ostatak članova zakona, na koje se Vox također žalio, uključujući i one koji se odnose na LEZ-ove i Zbedpe koji bi mogli biti uspostavljeni u budućnosti.
Sud je, kako je objašnjeno u saopštenju za javnost, podržao Voxove argumente u vezi sa „notornom nedostatnošću izvještaja prije odobrenja Pravilnika. Konkretno, prateći najnoviju doktrinu Vrhovnog suda u vezi sa procedurama za pripremu općinskih uredbi, on smatra da postoji očigledna nedovoljnost izvještaja o ekonomskom uticaju prije usvajanja Pravilnika“.
Čitanje Borje Carabantea, delegata za urbanističko planiranje, okoliš i mobilnost Gradskog vijeća Madrida, je da sudija poništava LEZ-ove zbog formalnog nedostatka. On također brani da novčane kazne koje su već izrečene na osnovu ovog pravila nisu poništene jer su „dobro nametnute„: „Već postoji iskustvo i postoji sudska praksa. Madridska centralna uredba koja je poništena također je odredila suspenziju ove zone niske emisije, a ono što je utvrđeno je da su sankcije bile dobro nametnute jer su do presude te sankcije i ti nepropisni pristupi bili upravo neprikladni pristupi“.
Isto tako, Carabante ističe da je pristup određenim vrstama vozila ovim područjima još uvijek zabranjen jer propisi ostaju na snazi dok se ne izda konačna presuda.
30 dana za žalbu
Presuda ne dovodi u pitanje moć Gradskog vijeća da usvoji mjere koje smatra neophodnim za zaštitu zdravlja i okoliša i naglašava da ne „dovodi u pitanje potrebu za usvajanjem mjera kontrole zagađenja zraka neophodnih da se garantuje, što je prije moguće, usklađenost sa graničnim vrijednostima zagađenja“ koje je postavio Brisel. Međutim, oni smatraju da postoji „očigledna nedostatnost izvještaja o ekonomskom utjecaju“ mjera usvojenih u Pravilniku. Gradsko vijeće sada ima 30 dana da se žali na ovu odluku.
https://www.rutadeltransporte.com/noticias