.
Brojke su bolje, situacija se nije poboljšala.
U Evropi nedostatak od 233.000 vozača predstavlja poboljšanje u odnosu na procene 2021-22, kada je na starom kontinentu bilo i do 400.000 nepopunjenih radnih mesta. Na primer, IRU je procenio deficit u Poljskoj na 80.000, a Evropska komisija na 120.000. Čak i pre godinu-dve, današnji panevropski rezultat bio je u Poljskoj, Nemačkoj i Velikoj Britaniji. Nažalost, poboljšanje situacije u Evropi nije zbog povećanja ponude nove radne snage, već zbog činjenice da su se ekonomski pad i inflacija, koji su se najviše osetili na starom kontinentu iu Severnoj Americi, manifestovali u smanjenje tražnje za transportnim uslugama. I dalje nedostaje vozača, ali se to ne vidi jer nisu potrebni kao poslednjih godina. Ako se ništa ne promeni i prevoznici širom sveta ne budu u mogućnosti da zaposle nove radnike, IRU procenjuje da bi do 2028. godine moglo da postoji nedostatak do 6,5 miliona vozača kamiona širom sveta. To je više od 50 odsto više od trenutnog stanja.
Ovo nije profesija mladih
Nizak udeo mladih vozača među vozačima je fatalan problem za budućnost. U Evropi je samo 5% vozača mlađe od 25 godina, a 8% u Sjedinjenim Državama. Najgora situacija je u Rusiji, gde su 4 od 100 vozača mlađa od 25 godina. Najbolja situacija po ovom pitanju je u Uzbekistanu, gde je svaki četvrti vozač mlad. Nije iznenađujuće da mnogi evropski prevoznici traže nove zaposlene u Centralnoj Aziji. U SAD je 29 odsto vozača starije od 55 godina, dok u Evropi taj procenat dostiže 33 odsto. U Meksiku i Kini udeo „starih dečaka” je nešto manji – 13, odnosno 14 odsto. Pored regrutovanja mladih (čije su rezerve ograničene u zapadnom svetu), jedan od izvora novih radnika u sektoru mogu biti žene. Nije najlepši, ali samo 4% kamiondžija u EU. U Poljskoj je ova stopa 3 odsto, dok u Sjedinjenim Državama žene čine 8 odsto vozača.
Pročitajte više ovde: https://trans.info/hu/3-millio-hivatasos-gepkocsivezetore-lenne-szukseg-vilagszerte-mi-a-geisut-europaban-368656