Od maja 2023. godine, PSA italijanski Štutgart Ekspres radi na ruti od Kornwestheim-a do Đenove u Italiji. Zašto ambiciozni projekat još uvek nije razradio železnicu. Ne tako davno, PSA Italija je predstavila novu ekspresnu vezu od Kornwestheim-a u blizini Ludwigsburga do Đenove. Teretni voz dužine 500 metara prevozi poluprikolice i kontejnere od transšip stanice u Kornvesthajmu do italijanskog lučkog grada Đenove i obrnuto za manje od 24 sata. Međutim, „Štutgart ekspres“ još uvek pati od poteškoća u start-upu.
Da bi se osiguralo da voz ne radi prazno, PSA sada češće prepisuje prinudnu pauzu. Pri tome se provajder prvenstveno vodi trenutnom situacijom narudžbine, jer obaveštava trgovački časopis trans aktuel kao odgovor na istragu. Ako nema dovoljno narudžbina, voz će biti obustavljen. Samo iz razloga ekonomske efikasnosti i otiska ugljenika, ovo ima savršenog smisla. Nesporno je da su troškovi tako složenog železničkog projekta veliki.
Štutgart-Ekspres će ostati na svom mestu
Međutim, kada su ga pitali, PSA je uverena. Na primer, kompanija nastavlja da se drži Štutgart ekspresa. Sada je u pitanju prisluškivanje šireg spektra kupaca. Prema rečima operatera, kraće vreme tranzita i dobar ugljenični otisak voza govore u prilog ekspresne veze. PSA u budućnosti takođe planira dalje saradnje, što će taj odnos učiniti još atraktivnijim. Danijela Andres, menadžerka projekta u Udruženju za špediciju i logistiku Baden-Virtemberg (VSL), takođe vidi potencijal u vezi: „Za kompanije na jugozapadu, sistem morske luke Đenova nudi zanimljivu i ekonomičnu alternativu lukama na severu, jer su kapaciteti na granici za sve načine transporta“.
Međutim, sve dok nema dovoljno narudžbina za Štutgart ekspres, voz će za sada pauzirati. Kao alternativu, PSA nudi da preuzme robu iz Bazela preko „Južnog ekspresa“. Međutim, za pružaoce usluga transporta i logistike u jugozapadnoj Nemačkoj, drugi, bliži terminali verovatno će biti dostupni zbog udaljenosti.
https://www.eurotransport.de/