Neki su možda čuli za slučaja vozača kamiona kojeg je policija u Norveškoj kaznila sa skoro 2.000 evra, nakon što je poseta perionici kamiona tokom vikenda okarakterisana kao kršenje pravila o satima vožnje. Poslodavac kamiondžije sada je izneo njegov slučaj na sud i nada se da će u ishodu presude „prevladati zdrav razum“.
Vozač je za Tungt.no rekao da je strastven u svom poslu i da često pere kamion kada ima slobodnog vremena vikendom. Inspektor drumskog saobraćaja koji je proverio njegov tahograf je ipak ostao pri svojoj teoriji da se celokupno održavanje kamiona, uključujući i pranje, smatra „drugim poslom“.
Inspektori su proverili vozilo i tahograf nakon što je pomenuti vozač prao kamion tokom dva vikenda u avgustu, od kojih je jedan bio da pripremi vozilo za sajam kamiona. Zbog toga je morao da za vikend izveze vozilo sa parkinga. Pri tome, kartica vozača nije bila u tahografu kada je kamion opran i vraćen na prvobitno mesto.
Policija je ovo proglasila prekršajem i, osim novčane kazne od 20.000 norveških kruna (oko 1.971 evra u to vreme), naredila je vozaču kamiona da se odmori 48 sati.
Policija je svoj postupak pravdala time da je kamion pomeren ukupno četiri puta (dva puta svakog vikenda) a da kartica nije bila u tahografu, a drugi rad nije registrovan.
Vozač kamiona kojeg je policija kaznila prošle godine rekao je da ta odluka „graniči sa ludilom“ i da služi samo da što više ljudi napusti profesiju.
– Mislim da je suludo da su se vlasti odjednom mogle odlučiti na ovako nešto. Kamione peremo vikendom tokom cele godine, a momci koji nam se pridruže poručuju picu i smatraju to društvenim okupljanjem gde svi spremaju svoja vozila. Dakle, ako mene pitate, trebalo bi da bude legalno, pogotovo što je u zatvorenom prostoru. To nema veze sa poslom kako ja to vidim. Ako neko razmišlja o zapošljavanju u ovoj profesiji, ovakva reakcija nadležnih je prvi korak da se oprosti od norveških vozača – rekao je vozač za Tungt.no.
Poslodavac vozača kamiona, Kaasa Transport, takođe nije bio impresioniran vlastima, toliko da je bio spreman da ode na sud da brani vozača. On je dodao da je vozač rekao policiji da se vraća kući, ne bi bio kažnjen. Stoga je, po mišljenju transportne kompanije, jednostavno kažnjen zbog poštenja.
Sada se ispostavilo da je prevoznik zaista preduzeo pravne radnje, slučaj je otišao na sud, a presuda se očekuje u toku ove nedelje.
Što se tiče pranja kamiona kao aktivnosti u slobodno vreme, Øistein Kaasa, izvršni direktor Kaasa Transporta, rekao je za Tungt.no:
– Kompanija to nije tražila, a ni ne plaća. Vozači to rade jer misle da je zabavno i da je to društveni događaj među kolegama.
Robert Aksnes, advokat Kaasa Transporta, dodao je da se to može smatrati karakteristikom radnog okruženja: zaposleni se sastaju i razgovaraju, dok sređuju svoj „radni prostor“.
– Ovo se radi u interesu zaposlenog, a ne poslodavca. U ovom slučaju, nema sumnje šta su uradili – prenosi trans.info.