Norveška vlada predstavila je prijedloge za izmenu propisa o drumskom saobraćaju, koji se, između ostalog, odnose i na odgovornost u vezi sa nepravilnim obezbeđenjem tereta. Ove izmene uticale bi na transportna preduzeća,.
– Neadekvatno osiguran teret je često rezultat nedostatka obuke ili neadekvatnog procesa osiguranja tereta. Ovim predlogom sledimo kako savete Nacionalnog komiteta za istragu nesreća, tako i planove vlade da se bori protiv socijalnog dampinga u sektoru transporta – izjavio je norveški ministar saobraćaja Jon-Ivar Nigard (Jon-Ivar Nygård) o predloženoj izmeni zakona.
„Neadekvatno obezbeđen teret je često rezultat nedostatka obuke ili neadekvatnog procesa obezbeđivanja tereta. Ovim predlogom pratimo i savete Nacionalne komisije za istraživanje nesreća i vladine planove za borbu protiv socijalnog dampinga u transportnom sektoru,“ rekao je norveški ministar saobraćaja Jon-Ivar Jon-Ivar Nygård, koji je citiran u vladinom saopštenju.
Ministarstvo predlaže da se u Zakon o drumskom saobraćaju uvrsti nova odredba koja bi prevoznika učinila odgovornim za obezbeđivanje tereta tako što bi vozačima omogućila da se pridržavaju zahteva za osiguranje tereta.
Prijedlog je nastavak preporuka Nacionalne komisije za istraživanje nesreća i jedan od instrumenata nacionalnog akcionog plana protiv socijalnog dampinga u transportnom sektoru. U dokumentu se jasno navodi da su i transportni subjekti dužni preuzeti odgovornost za osiguranje da se vozilo pravilno i ispravno utovari, pored odgovornosti koju na vozača stavlja norveški Zakon o cestovnom prometu.
Suodgovornost, koju bi uvela vlada Norveške, znači da transportna kompanija koja je preduzela vožnju mora aktivno olakšati vozaču da stekne dovoljno znanja da bi mogao da obezbedi teret.
U praksi, transportna preduzeća će biti u obavezi da obezbede odgovarajuću obuku, bezbednosne procedure, smernice za osiguranje tereta i da se postaraju da vozači budu pravilno opremljeni zaštitnom opremom.
Ministarstvo saobraćaja će u propisima moći da utvrdi detaljnija pravila o dužnostima transportnog preduzeća.
Trenutno, u Norveškoj, vozač snosi punu odgovornost za obezbeđivanje tereta prema članu 23 Zakona o drumskom saobraćaju.
Bővebben itt: https://trans.info/hu/a-rakomany-helytelen-rogziteseert-is-a-fuvarozo-felel-az-egyik-orszagban-uj-eloirasok-keszulnek-367674
Kako se navodi, predložena je nova odredba u Zakonu o drumskom saobraćaju kojom bi se transportne kompanije učinile suodgovornim za osiguranje tereta, tako što bi bile obavezne da vozačima omoguće odgovarajuće obuke, opremu itd.
Predlog je nastavak preporuka Nacionalnog komiteta za istragu udesa, kao i jedan od alata nacionalnog akcionog plana protiv socijalnog dampinga u sektoru saobraćaja. U dokumentu se jasno navodi da su transportna preduzeća takođe dužna da preuzmu odgovornost za ispravno i pravilno utovareno vozilo, pored odgovornosti koju na vozača stavlja norveški zakon o drumskom saobraćaju.
Suodgovornost, koju bi uvela Vlada Norveške, značila bi da prevoznička kompanija koja obavlja transport mora aktivno da omogući vozaču da stekne dovoljno znanja da bi mogao da obezbedi teret. U praksi, od transportnih kompanija će se tražiti da obezbede odgovarajuću obuku, bezbednosne procedure, smernice za osiguranje tereta i obezbede da vozači imaju odgovarajuću zaštitnu opremu.
Ministarstvo saobraćaja će moći da propisom definiše detaljnija pravila u vezi sa poslovima transportnih preduzeća.
Trenutno u Norveškoj vozač snosi punu odgovornost za obezbeđivanje tereta u skladu sa članom 23. Zakona o drumskom saobraćaju.
Izvor: https://trans.info/hu/a-rakomany-helytelen-rogzitesee