109.797 eura, – to je bio ukupan iznos kazni izrečenih transportnim kompanijama u samo četiri dana njemačkih inspekcija. Dakle, pogledajmo koje su nepravilnosti pronađene i koliko se ispostavilo da su njihove razmjere velike.
Iznos o kojem je reč dolazi iz zvaničnog izveštaja BALM-a (naslednika BAG-a), koji predstavlja inspekcije saobraćaja iz januara ove godine. Tada su njemački inspektori izveli dvije velike operacije, od kojih je svaka trajala dva dana, obuhvatile su više od 30 kontrolnih punktova i odvijale se uz učešće oko 170 oficira.
Prva od tih akcija dogodila se od 11. do 12. januara, u kojoj je učestvovalo 648 kamiona. Istovremeno, pronađeno je 14 slučajeva ilegalne kabotaže, kao i 15 vozila u nepropisnom tehničkom stanju, uključujući 2 sa neispravnim AdBlue ubrizgavanjem. Tu je bio i 1 kamion sa manipulisanim tahografom i 1 vozilo sa oštećenim tahografom.
Drugi krug inspekcija obavljen je od 24. do 25. januara, ovaj put pokrivajući 870 vozila. Ilegalna kabotaža pronađena je u 43 slučaja, a tehnički nedostaci odnosili su se na 4 vozila, uključujući i jedno s neispravnim ubrizgavanjem AdBluea. Pored toga, Nemci su detaljnije razmotrili standarde radnog vremena vozača, pronalazeći čak 58 prekršaja u tom pogledu.
Tokom obe inspekcije vozači su bili upitani o mestima gde će se odmarati punim nedeljnim odmorom. Međutim, nije pronađena situacija u kojoj je moguće dokazati da je takav period odmora uzet u kabini. To vjerojatno ima neke veze s činjenicom da Nijemci vikendom nisu vršili te inspekcije i nikoga nisu mogli uhvatiti „na djelu“.
https://www.verkehr.co.at/singlevie