Prema najnovijoj srednjoročnoj prognozi – ljeto 2022 – teretni transport u Njemačkoj ostaće otprilike na nivou prethodne godine uprkos ekonomskom padu 2022. i 2023. godine.Kao rezultat očekivanog ekonomskog oporavka, očekuje se ukupno povećanje od 1,5% (obim teretnog transporta) i 2,2% (performanse teretnog transporta) ponovo u 2024. godini. Pored drumskog teretnog transporta, železnički teretni saobraćaj posebno će se vratiti na put rasta, pre svega kombinovanog transporta.
U putničkom saobraćaju, kretanje do pada povezanog sa pandemijom osigurava jasno godišnje povećanje svih vidova prevoza u kratkom i srednjem roku. Međutim, očekivani pad privatne potrošnje imaće prigušujući efekat na potražnju za transportom za sve vidove transporta u narednim godinama.
Gledajući modal transporta, lokalni prevoz je imao koristi u tekućoj 2022. godini, kako u javnom drumskom putničkom saobraćaju (ÖSPV) tako i u železnici od velike potražnje kao rezultat karte od 9 evra. Na srednji rok, takođe, stručnjaci očekuju pozitivne impulse za potražnju za prevozom u javnom prevozu. Ovo će posebno koristiti lokalnom i međugradskom železničkom saobraćaju, a očekuje se da će se nivoi znatno iznad nivoa pre krize vratiti 2024. godine.
Razvoj motorizovanog individualnog transporta (MIV) je trenutno i srednjoročno pod uticajem visokog nivoa cena goriva. Međutim, MIV će nastaviti da raste u periodu od 2022. do 2024. godine. Za razliku od javnog prevoza, nivo pre krize neće biti dostignut do 2024. godine.
Ljetna prognoza temelji se uglavnom na trenutnoj jesenjoj projekciji Federalnog ministarstva za ekonomske poslove i zaštitu klime (BMWK).
Izveštaj o prognozi koji su zajednički pripremili Intraplan Consult GmbH i Federalna kancelarija za transport robe dostupan je na početnoj stranici Federalnog zavoda. www.bag.bund.de Dostupno za besplatno download.