Pored aspekata koji se odnose na zaštitu klime, njemački političari postigli su u utorak dogovor o ubrzanju ulaganja u infrastrukturu. „Snažna poslovna lokacija zahteva snažnu infrastrukturu. Kao zemlja izvoznica, kao visokotehnološka zemlja i kao tranzitna zemlja, Njemačka je u potpunosti ovisna o efikasnom putničkom i teretnom prijevozu – jer je mobilnost faktor lokacije. Očekuje se povećanje tempa realizacije projekata transportne infrastrukture – cestovne i željezničke –“, navodi se u paketu.
Glavni element moderne i efikasne infrastrukture je širenje i modernizacija željezničke mreže,“ navodi se u paketu.
Pored ubrzanja izgradnje pruga i mostova, prioritet bi trebalo da bude i 144 projekta autoputa i federalnih puteva. Međutim, koalicija se složila da će više ulagati u željeznice nego u ceste. Što se tiče putne infrastrukture, ona će se radije fokusirati na njeno održavanje i renoviranje. Koalicija i Deutsche Bahn žele izdvojiti 45 milijardi eura za obnovu željezničke mreže – samo do 2027. godine.
Przeczytaj całość na: https://trans.info/pl/niemcy-drastycznie-podniosa-myto-od-2024-r-ofni-334262
Da li će železnicu finansirati prevoznici?
Najvažnije sa stanovišta prevoznika, uključujući i poljske, koji obavljaju međunarodni transport, su planirana povećanja putarine. Upravo od putarine njemački političari žele financirati planirano proširenje i modernizaciju željezničke infrastrukture. Od 2024. godine putarina će se proširiti na vozila sa 3,5 t (trenutno važi za vozila od 7,5 t), a dodatno će se povećati naknade za emisiju CO2. Prema objavljenom dokumentu, naknada će iznositi 200 evra po toni CO2.
„Na kraju, potrošač će platiti“
Dirk Engelhardt, predsjednik Federalnog udruženja za cestovni saobraćaj, logistiku i odlaganje (BGL), oštro je kritikovao planirano povećanje putarine za kamione, iz kojeg vlada želi finansirati proširenje pruge. Članovi BGL-a su „ogorčeni i vrlo, vrlo nezadovoljni ovom odlukom“, komentirao je Engelhardt u intervjuu za Die Welt u četvrtak.
Na kraju, nažalost, potrošač to mora platiti“, dodao je Engelhardt. Šef BGL-a procenio je dodatne troškove na pet do šest milijardi evra godišnje „i nažalost naš sektor će morati da ih snosi.“ Marže u brodskoj industriji su premale da bi se apsorbovalo povećanje.
Engelhardt očekuje da povećanje naknada neće uticati na zaštitu klime. „Ovo povećanje naknada neće postići predviđeni cilj“, naglasio je on. „Trenutno ne postoji alternativa za naše preduzetnike. Na tržištu gotovo da nema električnih teških kamiona i količina transporta se ne može u skorije vreme smanjiti“, dodao je Engelhardt.
Izvor: https://trans.info/pl/niemcy-drastycznie-podniosa-myto-od-2024-r-ofni-334262