Novi brodovi nastavak su MSC-ovog rekordnog povećanja kapaciteta tokom poslednje dve godine. Nakon što je početkom 2022. prestigao Maersk i postao najveći brodar na svetu s kapacitetom od gotovo 4,3 miliona TEU, MSC je povećao svoje vođstvo s više od 350.000 TEU, pri čemu ukupni kapacitet flote iznosi gotovo 4,6 miliona TEU. Tokom poslednje dve i po godine, MSC je kupio 263 broda, uključujući 13 samo u poslednja dva meseca, prenosi pomorac.hr, pozivajući se na izveštaje globalnih analitičara u pomorskom sektoru.
U kineskom brodogradilištu na samom kraju 2022. porinut je treći ultra veliki kontejnerski brod za švajcarsku Mediterranean Shipping Company (MSC). Zahvaljujući novim kontejnerašima, MSC je ponovno oborio sve rekorde – MSC Gemma, brod od čak 24.116 TEU, uz sestrinske brodove postao je po kapacitetu jedan od najvećih kontejnerskih brodova na svetu.
Kontejnerski brod porinut je 27. decembra, u brodogradilištu Changxing, kineskog brodograditelja Hudong-Zhonghua Shipbuilding.
Brod je samostalno dizajnirala kineska kompanija. Ovaj gigant koji ima kapacitet za prevoz rekordnih 24.116 standardnih kontejnera dug je gotovo 400 metara, a širok 61,5 metara. Može prevesti više od 240.000 tona tereta. Kako navode iz brodogradilišta, u dizajn su integrisane ekološki prihvatljive inovacije, kao i različita tehnološka rešenja za uštedu energije.
Podsetimo, prvi od ukupno 6 kontejnerskih brodova od 24.116 TEU koje je MSC naručio u Kini, porinut je u avgustu prošle godine, a drugi u oktobru.
Specijalizovani portali prenose da bi, ipak, prvi od novih MSC kontejnerskih brodova – MSC Tessa, trebalo da zaplovi u februaru, nakon odlaganja planiranog ulaska u upotrebu u novembru 2022.
MSC je odabrao konvencionalno gorivo za pogon, a ne LNG ili alternativna goriva. Međutim, kako javljaju iz brodogradilišta, u dizajn je uključeno nekoliko inovacija koje značajno poboljšavaju energetsku efikasnost broda: mali pramčani bulb, propeleri velikog prečnika, vodovi za uštedu energije. Brodovi u ovoj klasi opremljeni su hibridnim scrubber-om, a takođe su među prvim brodovima na kojima će koristiti tzv. sistem vazdušnog podmazivanja trupa (Air Lubrication System), koji bi prema procenama trebalo da smanji potrošnju goriva za tri do četiri posto. Implementirani su i drugi sistemi i inovacije dizajna (na primer osovinskog generatora), kako bi se smanjila potrošnja goriva, te brod uskladio sa novim EEDI zahtevima energetske efikasmosti plovila.
izvor:https://pomorac.hr