Ove sedmice, poslanici u EU glasali su za ambiciozne infrastrukturne projekte za alternativna goriva. Već je poznato kada će i na kojim udaljenostima biti postavljene stanice za punjenje električnih kamiona, kao i za punjenje vozila na vodonik duž evropske drumske mreže.
Odbor Evropskog parlamenta za saobraćaj i turizam odobrio je u ponedjeljak nacrt o izgradnji alternativne infrastrukture za gorivo. Cilj mu je potaknuti postavljanje stanica za punjenje ili alternativnih mjesta za punjenje gorivom za, između ostalih, kamione koji koriste vodonik i električnu energiju, objasnio je u službenom saopćenju jedan mesnati.
Prema usvojenom dokumentu, do 2026. godine, stanice za punjenje električnih kamiona trebalo bi da budu postavljene najmanje na svakih 60 kilometara duž putne mreže TEN-T. Poslanici EP usvojili su planove koji su ambiciozniji od onih koje je predložila Evropska komisija. Poslanici EP žele da se stanice za punjenje kamiona na bezbjednim parkinzima pojave u paru već 2028. godine, umjesto sa po jednom stanicom za punjenje od 2031. godine.
Poslanici EP takođe žele da se duž glavnih puteva EU postavi još stanica za punjenje vodonika. Na prijedlog Evropske komisije, stanice za punjenje sa vodonikom trebalo je da se nalaze na svakih 150 km i to je trebalo da bude postignuto do 2031. Parlament je ubrzao ovaj rok do 2028. godine i smanjio rastojanje između njih na 100 km.
Primjena navedenih pravila podrazumijeva isključenje puteva u izolovanim i sa slabim saobraćajem regione.
Poslanici EP takođe su se složili da postave obavezujuće nacionalne minimalne ciljeve za razvoj alternativne infrastrukture za gorivo i podnesu planove za ostvarivanje tih ciljeva do 2024.
Jednom kada nacrt pregovaračke pozicije odobri parlament kao cjelina na drugoj plenarnoj sjednici u oktobru, poslanici EP moći će da počnu pregovore sa vladama EU o konačnom obliku zakona.
(izvor:https://trans.info/)