Najveće nagrade
Među najvećim krađama u prvoj polovini 2023. godine, TAPA uključuje:
- 53 miliona evra ukradeno je iz tranzitnog objekta u Berkširu u Velikoj Britaniji 29. marta.
- 17,4 miliona – 25. aprila lokalne vlasti u Tigraju u Etiopiji prijavile krađu više od 7.000 tona pšenice,
- 2,8 miliona eura – krađa nespecificiranog tereta iz vozila 22. februara u Novaya Chari, Rusija,
- €2.1 milion – Dana 16. maja, vozilo na putu od Port Elizabeth do Cape Towna u Južnoj Africi, napadnuto je oko 40 kilometara od svoje početne tačke. Počinioci su pucali na vozilo za pratnju, pri čemu je vozač povrijeđen. Takođe su koristili GPS ometač kako bi odložili praćenje ukradenih delova automobila, koji su odvedeni na udaljenu lokaciju radi istovara.
- 2 miliona eura – cijeli teret prikolice ukraden je 6. marta u Saragosi, Španija,
- 2 miliona eura – 13. januar oružana pljačka kombija u Saarlouiju, Njemačka,
- 1,7 miliona eura – 20. maja kriminalci su ukrali dvije tone suhog granulata iz hemijskog postrojenja u Brunsbüttelu. Granule su sadržavale plemeniti metalni paladij, od kojih jedan kilogram košta više od 40.000 eura.
- 1,6 miliona eura – Lopovi su 30. juna opljačkali vozača kamiona koji je bio na putu za La Courneuve u Francuskoj i ukrali teret,
- 1,6 miliona eura – u Salzburgu, Njemačka, lopovi su pobjegli sa još jednom vrijednom pošiljkom koju su ukrali iz kontejnera,
- 1,5 miliona eura – Lopovi su 30. juna ukrali cijeli tovar luksuzne kožne robe iz kamiona u Tremblay-en-Franceu,
- 1,5 miliona eura – 19. aprila ukradena je pošiljka elektronske robe iz prikolice parkirane na neklasifikovanom parkingu u Salzbergu, Njemačka,
- 1,3 miliona € – 11. aprila lopovi su ukrali kamion na čuvanom parkingu u Salzburgu u Njemačkoj. Vozilo je bilo napunjeno računarima i laptopovima.
171 milion evra gubitaka za 18 meseci
TAPA-in najnoviji sažetak pokazuje da se nažalost suočavamo sa naglim porastom krađe tereta. Dok je u EMEA regionu u prvih šest meseci ove godine ukradeno robe u vrednosti od 178,8 miliona, najnovija analiza krađa pokriva period od 18 meseci sa gubicima od 171 milion evra (od 1. januara 2021. do 30. juna 2022.). Prema procenama, iznos štete u tom trenutku iznosio je 12,4 odsto incidenata prijavljenih TAPA EMEA obaveštajnom sistemu (TIS).
Dvadeset odsto od 11.332 incidenta zabeleženih tokom 18 meseci dogodilo se u Nemačkoj (2.348 krađa).
Ali kradljivci tereta su bili aktivni i u drugim zemljama:
– Ujedinjeno Kraljevstvo – 1573 incidenti
– Holandija – 707– Španija – 704
– Francuska – 650
– Rusija – 452
– Italija – 294
– Belgija – 119
– Danska– 116
Uticaj krize na krađu
TAPA skreće pažnju na uticaj ekonomske situacije i rastućih troškova u Evropi, koji utiču na krađu tereta. U Evropi, kao i na globalnom nivou, rast cena hrane i pića tokom protekle godine povećao je atraktivnost ovih proizvoda za lopove u 2022. godini.
Krađa hrane i pića značajno se povećala između 2021 2022 deutlich zugenommen und machten 2021 11,8 odsto svih krađa u 2022 14,8 odsto sve ukradene robe u u 8. godini. To predstavlja povećanje od skoro 25 odsto u zabeleženim krađama hrane i pića u odnosu na prethodnu godinu.
U decembru 2022. godine godišnja stopa rasta cena neprerađene hrane, alkohola i duvanskih proizvoda u Evropskoj uniji iznosila je 14,3 odsto. Podaci takođe pokazuju da je prosečna cena poljoprivrednih proizvoda u Evropi porasla za 2021 i2022 za 24% sa najvećim rastom žitarica, jaja i mleka.
Indirektno, kriza troškova života takođe je imala značajan uticaj na poremećaje u teretnom saobraćaju, jer plate uglavnom nisu rasle u skladu sa inflacijom. Radnički štrajkovi su se intenzivirali 2022. godine – dok je oko trećine protesta u 2021. godini uključivalo plate, prošle godine taj udio je bio preko 50 posto. Ovi štrajkovi nisu bili bez uticaja na lanac snabdevanja, jer su se neki dešavali danima u velikim lukama kao što su Feliksstou, Liverpul, Hamburg, Bremerhejven i Vilhelmshaven, ili na železnici u Velikoj Britaniji, Holandiji i Belgiji.
Generalno, poremećaj u transportu robe može povećati rizik od krađe tereta. U uspešnoj krađi tereta učestvuju tri faktora: motivacija, prilika i veština. Kada se teret odmara duži vremenski period, kao što se može desiti tokom štrajkova koji prekidaju normalan proces transporta, lopovi imaju više mogućnosti da ukradu proizvode, što rezultira povećanom ranjivošću. Istovremeno, smanjenje kupovne moći za osnovne robe kao što je hrana može povećati podsticaj za krađu“, zaključuje TAPA.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/tapa-fast-frachtdiebstaehle-zusammen-369086