Sa ciljem da luka bude kapija sjeverozapadne Evrope, terminalna divizija MSC-a najavila je investicioni pogon u iznosu od 700 miliona evra na dva kontejnerska terminala u Le Havru, u Francuskoj. Investicija će pripremiti luku za preradu najvećih teretnih brodova na svijetu.
Terminal Investment Limited (TiL), podružnica MSC-a koja posjeduje i upravlja terminalima širom sveta, saopštila je da je postala jedini vlasnik i većeg TNMSC-a i susjednog terminala Porte Océane u Le Havreu koji je bio u vlasništvu zajedno sa Ocean Terminalom.
Promjena vlasništva omogućava MSC-u da uloži 700 miliona evra u proširenje i modernizaciju terminala.
Ova investicija će dovesti do stvaranja u narednih šest godina 900 radnih mesta za dokere i 200 za radnike na održavanju, rekao je TIL. Takođe će pripremiti luku za visoko efikasnu preradu najvećih teretnih brodova na svetu, uključujući novu generaciju od 24.000 brodova TEU.
U sklopu investicije, TIL ugrađuje gantrijske dizalice, udvostručujući broj na terminalu na 20. Novi garniti biće električni na struju, a luka će obezbjediti obalsku energiju za brodove. Ovaj projekat, koji predvodi HAROPA Port du Havre, značiće da brodovi neće morati da koriste svoje motore dok su usidreni.
Proširenje će utrostručiti skladišni kapacitet terminala postavljanjem voznih parkova u šest ležaja.
„Implementacijom ove inicijative moći ćemo da rastemo i umanjujemo naše kapacitete da pomognemo Le Havru da postane još značajnija pristupna tačka za francusko tržište tereta, a i šire“, rekao je generalni direktor TIL-a Ammar Kanaan. „Da bismo realizovali pun potencijal Le Havra kao prolaza ka Evropi računamo na podršku francuske vlade razvoju povezane intermodne železničke infrastrukture koja će dodatno unaprediti vezu između naših kontejnerskih terminala i evropskih lanaca snabdevanja.“ (izvor: www.trans.info