Modalis Provajder intermodalnih logističkih rešenja Modalis najavio je kupovinu italijanskog partnera CCFC, istovremeno lansirajući ono što opisuje kao „najbrži intermodalni vagon u Evropi“.Sa sedištem u Laliju, u blizini Bergama, u regionu Lombardije, CCFC je specijalizovan za izgradnju poluprikolica, intermodalnih transportnih jedinica (poluprikolica sa stezaljkama i izmenljivih karoserija), šasija za kontejnere i specijalnih ISO kontejnera, kao i modularnih konstrukcija po meri .
Vrednost transakcije nije objavljena. CCFC zapošljava više od 60 ljudi i predviđa prodaju od 20 miliona evra u 2023. „Ogroman investicioni program“ „Integracija CCFC-a će omogućiti izvođenje niza inovativnih projekata (naročito izmenjiva karoserija sa automatskim poklopcem za rasuti transport, izmenjiva karoserija sa bočnim otvaranjem i modularno menjačno telo za nošenje kotura) i nastavak optimizacija rada na izmenljivim karoserijama sa kliznim zavesama i poluprikolicama sa stezaljkama, koje se obično nazivaju P400 u odnosu na njihovu veličinu.”
Da bi to postigao, Modalis kreće u „masovni investicioni program od nekoliko miliona evra u fabriku Lallio kako bi poboljšao kvalitet, udvostručio proizvodnju i ponudio inovativnu opremu, sa proizvodnim ciljevima od 1.000 izmenljivih karoserija i 1.000 poluprikolica godišnje do 2025. „Glavna inovacija“ Sa sedištem u Eks an Provansu, na jugoistoku Francuske, Modalis očekuje da će ove godine ostvariti promet od 60 miliona evra. Upravlja flotom kapaciteta više od 4.000 TEU i imaće flotu od 1.000 vagona do 2024. godine, uključujući „najbrži intermodalni vagon na evropskom tržištu, što je velika inovacija u kontekstu dekarbonizacije transporta“.
Lansiranje ovog vagona dolazi u trenutku kada je Francuska najavila niz mera za podsticanje razvoja železničkog teretnog saobraćaja i gde tržište ima značajan potencijal rasta s obzirom da udeo tereta prevezenog francuskom železničkom mrežom predstavlja samo 11 odsto, u poređenju sa 18 odsto na evropskom nivou. „U tom kontekstu Modalis lansira svoj novi teretni vagon Sggmrss 92′, napravljen da vozi brzinom od 140 km/h i sa potencijalnom brzinom od 160 km/h bez dodatne opreme, nakon višegodišnje saradnje sa slovačkim teretnim proizvođač vagona Tatravagonka“, objasnila je Grupa. „Ovom brzinom, može se prioritetno uklopiti u nacionalnu železničku mrežu, sa većom tačnošću i pouzdanošću.
Argument koji bi trebalo da se dopadne prevoznicima železničkog tereta, posebno kada je u pitanju transport svežih proizvoda, kvarljive robe, hitnih paketa itd. U skladu sa tehničkim specifikacijama za interoperabilnost (TSI), „njegove inovativne ergonomske dimenzije (92 stope) dozvoljavaju širok spektar opterećenja, kao što je utovar dva hlađena izmenljiva tela od 13,60 m (45 stopa) u bilo kom položaju i ograničavaju oštećenja tokom operacije vertikalnog rukovanja. Ostale karakteristike uključuju: tri ‚tiha‘ obrtna postolja (dvoosovinska kolica) za smanjenje vučnog napora, ‚prijateljstvo na gusenici‘, zahvaljujući poboljšanom radijalnom upravljanju, manju težinu (tara od 28,5t naspram 29,5t za 90′) za optimizaciju nosivosti i kočioni sistem visokih performansi sa disk kočnicama (uporedivi sa putničkim automobilima)“, dodao je Modalis. Novi karavan će biti dostupan za iznajmljivanje od januara 2024.