Maersk je najavio narudžbinu za još šest velikih kontejnerskih brodova koji idu preko okeana i koji mogu da plove zelenim metanolom.Šest plovila ima nominalni kapacitet od oko 17.000 kontejnera (Twenty Foot Equivalent – TEU), a biće isporučeni 2025. godine.
Prema Maerskovim rečima, brodovi dolaze sa motorima sa dvostrukim gorivom koji mogu da rade na zelenom metanolu – što odgovara kombinovanoj uštedi od oko 800.000 tona emisije CO2 godišnje.
Hyundai Heavy Industries (HHI) treba da gradi brodove, koji će zameniti postojeće kapacitete u floti Maersk.
Komentarišući narudžbinu, Henriette Hallberg Thygesen, CEO kompanije Fleet & Strategic Brands u Maersk-u, je rekla:
„Naši kupci gledaju da dekarbonizujemo njihove lance snabdevanja, a ovih šest plovila koja mogu da rade na zelenom metanolu dodatno će ubrzati napore da se našim korisnicima ponudi klimatski neutralan transport. Globalna akcija je potrebna u ovoj deceniji kako bi se ispunio cilj Pariskog sporazuma da ograniči globalno zagrevanje na porast temperature od 1,5°C.“
Palle Laursen, Chief Fleet & Technical Officer at Maersk, je dodao:
„Zeleni metanol je najbolje skalabilno rešenje za zeleno gorivo za ovu deceniju, i uzbuđeni smo što vidimo još nekoliko brodovlasnika koji biraju ovu stazu. To dodatno povećava zamah brzom skaliranju dostupnosti potrebne za smanjenje premije zelenog metanola i ubrzavanje evolucije klimatski neutralnih brodova.“
Maersk je sada ukupno naručio 19 plovila sa motorima sa dvostrukim gorivom koji mogu da rade na zelenom metanolu.
Danski brodski gigant je dodao da je, kada je odrednica u odnosu na konvencionalne mogućnosti goriva, dodatni kapitalni izdaci (CAPEX) za mogućnost metanola sa dvostrukim gorivom u rasponu od 8-12 odsto, što je poboljšanje u poređenju sa onim kada je Maersk prošle godine naručio osam plovila sa istom tehnologijom.
Govoreći o ovom pasusu Maerskovog saopštenja za javnost na LinkedIn-u, poznati stručnjak za brodarstvo Lars Jensen rekao je da je gore navedeno „posebno vredno vesti“.
Prema njegovom mišljenju, „trend smanjenja viška troškova za zelene brodove može se posmatrati samo kao dobra vijest u smislu dalje transformacije industrije“.
(izvor:https://trans.info/)