Od 1 oktobra 2023 godine putarine su porasle za 17,6 posto, a od januara 2024. godine – za autobuse u februaru – potpuno restrukturiranje strukture putarine rezultirat će daljnjim značajnim povećanjem tarifa od 30-80 posto. Umesto fiksnih kilometarskih troškova, novi sistem će takođe uvesti putarinu koja se sastoji od uniformne infrastrukturne naknade po kategoriji vozila i eksterne naknade troškova izračunate odvojeno za elementarne sekcije u Mađarskoj.
Vanjska naknada troškova (koja se sastoji od zagađenja zraka, buke i emisija CO2) bit će određena na temelju broja osovina – J5, odnosno kategorija vozila s 5 ili više osovina pojavit će se od siječnja, a s druge strane na ekološkoj klasifikaciji vozila, diferenciranom za autoceste i magistralne ceste. MKFE pokreće anketu upitnika kako bi ojačala svoju poziciju u pregovorima sa zakonodavcima sa mišljenjima dobijenim od kompanija za drumski prevoz putnika i tereta i podacima o tržišnim efektima povećanja putarine.
Sve u svemu, povećanje cena u oktobru i januaru znači značajno povećanje tarifa između 5 i 30 odsto, čak i za ekološki najprihvatljivije kombinacije vozila EURO VI i EURO V sa pet osovina, zajedno sa 65,17 odsto u oktobru. Za kamione sa nižim ekološkim rejtingom, povećanje tarifa može dostići 6 odsto, ali kombinacije vozila sa nultom emisijom mogu očekivati i povećanje tarifa od više od 80 odsto.
O izmjeni uredbe o putarini se intenzivno raspravlja na inicijativu predstavnika interesa, ali čini se jasnim da ministarstvo gotovo da nema prostora za manevar u amandmanima koji se odnose na vladin cilj dodatnih prihoda od putarine od 150 milijardi HUF-a, pa se očekuje da Vlada objavi izmjenu uredbe o putarini nepromijenjenu. Istovremeno, pod koordinacijom Ministarstva građevinarstva i saobraćaja, i dalje se osnivaju radne grupe koje raspravljaju o predlozima zagovaranja i pripremaju predloge za njih Vladi. Ovi predlozi bi stoga mogli biti uključeni u Uredbu 25/2013 kojom se regulišu putarine na putevima u kasnijoj fazi. (V. 31.) NFM Regulation» .
Kao što je ranije najavljeno, Vlada je izmijenila Zakon o putarini koji se odnosi na sistem HU-GO» i Vladinu uredbu 209/2013 (VI.18.) o putarinama». Neki elementi promene putarine su već izvesni, kao što je jasno da se očekuje značajno povećanje tarifa zbog pravila koja će stupiti na snagu za više od dva meseca. Ministarstvo građevinarstva i saobraćaja je krajem avgusta podnelo Uredbu o javnim konsultacijama broj 25/2013 o stopama putarine. (V. 31.) NFM Uredba», koju je također detaljno pregledao MKFE, ali uredba još nije objavljena u mađarskom glasniku, tako da nema informacija – također utvrđenih zakonom – o stopi putarine koja se može smatrati konačnom. Istovremeno, imamo približan obračun stopa putarine koje se očekuju od 1.januara 2024 godine, koje ovim objavljujemo našim kompanijama članicama kako bismo pomogli u planiranju teretnih troškova za narednu godinu.