Nastavlja se borba protiv inflacije
Drugi problem je, naravno, visoka inflacija, koja utiče na operativne troškove kompanija. Nažalost, postoje naznake da će se sadašnje ekonomsko usporavanje i rast inflacije nastaviti i do 2024. godine. PostNL očekuje da će troškovi rada porasti 2024. godine, dok Post Italiane pregovara o kolektivnom ugovoru koji će verovatno povećati troškove osoblja. PostNord takođe priznaje da kompanija mora da uvede povećanje cena kako bi nadoknadila rastuće troškove. Pored toga, Austrijska pošta predviđa povećanje troškova i ima za cilj da ostvari dodatni rast prihoda kako bi ih nadoknadila.
Naravno, sve ovo znači da će pružaoci usluga paketa morati još više da optimizuju svoje troškove. PostNL kaže da je fokusiran na kontrolu troškova, a izvršni direktor DHL Grupe Tobias Meyer takođe navodi da DHL Grupa treba da „pomno prati“ svoje troškove.
Erozija univerzalnih obaveza
Treći trend, koji je dobio zamah 2023. godine i očekuje se da će se nastaviti 2024. godine, je pritisak na univerzalne obaveze usluga u mnogim evropskim zemljama.Takozvana univerzalna obaveza usluga varira od zemlje do zemlje, ali obično zahteva od kompanije da svakodnevno dostavlja pisma – u nekim slučajevima i do šest dana u nedelji. nadležnim organima da oslobode ili ukinu ove obaveze.
Primer za to je Danska, gde je univerzalna obaveza pružanja usluga istekla na Novu godinu 2024. godine. PostNord Danska, koja je dostavila pisma pod univerzalnom obavezom usluge, već je krajem 2023. godine najavila da će prekinuti ovu uslugu nakon prelaznog perioda.
Ova odluka je podstaknuta globalnim trendom digitalizacije, koji je doveo do pada obima pošte od 90 odsto u Danskoj od početka milenijuma, kaže Grzegorz Krupa iz Last Mile Experts.
Annemarie Gardshol, izvršna direktorica Grupe i predsjednica PostNord AB, komentirala je promjene prije nekoliko sedmica, rekavši:
Novi zakon će značiti da će naš poštanski posao kakav danas poznajemo izgledati drugačije u budućnosti. Na prisustvo postNord-a na danskom tržištu paketa ne utiču promene. I dalje vidimo veliki potencijal na tržištu paketa jer sve više potrošača vrši svoje kupovine putem interneta. Nastavićemo da ulažemo i razvijamo naše poslovanje u ovoj oblasti u korist naših kupaca širom nordijskog regiona.
U drugim zemljama, nacionalni pružaoci poštanskih usluga pozivaju na slične promjene.
U finansijskom izvještaju objavljenom prošlog mjeseca, Martin Seidenberg, izvršni direktor IDS plc (matične kompanije Royal Maila), rekao je:
Jednostavno nije održivo održavati mrežu koja je izgrađena za 20 milijardi pisama kada sada isporučujemo samo sedam milijardi. Velika Britanija nije imuna na trendove koje vidimo širom sveta. Mnoge druge slične zemlje već su reformisale svoju univerzalnu službu, a Ujedinjeno Kraljevstvo je u procesu zaostajanja. Pozdravljamo činjenicu da će Ofcom istražiti opcije za univerzalnu uslugu, ali potreba za reformom je hitna.
U Njemačkoj je u međuvremenu predloženo da se izmijeni univerzalna obaveza pružanja usluga kako bi pisma mogla biti dostavljena trećeg radnog dana nakon što su poslana. Trenutno se pisma dostavljaju 6 dana u nedelji, sa ciljem da se narednog dana dostavi 80 odsto pisama.
Problem je u tome što se volumeni [pisama] smanjuju, a troškovi rastu. Takođe postoje indikacije da primaoci čak i ne primećuju razliku. Stoga se postavlja pitanje da li su nam potrebne usluge dostave za pisma pet, ponekad čak i šest dana u tjednu, kaže Marek Różycki iz Last Mile Experts.
Ova tačka je istaknuta u izveštaju DHLDPD-a za treći kvartal, koji naglašava da „pad pošte i inflacija troškova i dalje predstavljaju izazov“ i da „obim mera troškova i prihoda ostaje ograničen trenutnom regulativom.“
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/paketmarkt-auch-2024-vor-herausforderungen-376348