Kombiverkehr smatra 2022. godinu relativno pozitivnom, imajući u vidu da su njene brojke porasle u odnosu na višestruke izazove. Intermodalna kompanija je zabeležila povećanje prevezene količine od 3,4 odsto u odnosu na 2021. godinu, što odgovara 1,94 miliona TEU. Ograničeni kapacitet, za razliku od velike potražnje, bio je jedna od glavnih borbi kompanije. Kombiverkehr je ukupno prevezao 31.483 više kontejnera, izmenljivih karoserija i poluprikolica nego 2021. godine. Rast se odrazio i na domaći i međunarodni transport, sa saobraćajem iz Nemačke, Holandije, Belgije, Turske, Grčke i Italije- Skandinavski koridor preko Austrije zagovara razvoj naviše. Pokretačka snaga u prvom kvartalu 2022 Prvi kvartal 2022. bio je onaj koji je napravio razliku za Kombiverkehr i onaj koji je spasio godinu.
U drugom kvartalu, inflacija, cene energije i infrastrukturni problemi su ukrali predstavu i usporili rast. „Posle snažne prve četvrtine, i dalje smo bili daleko ispred očekivanja u pogledu količine na kraju prvog poluvremena. Moglo je biti i bolje s obzirom na veliku potražnju, ali naši dobavljači usluga vuče su dostizali granicu mogućeg u smislu svojih kapaciteta“, prokomentarisao je generalni direktor Kombiverkehra Armin Riedl. Činjenica da je potražnja postojala, ali kapacitet nije bio verovatno jedno od najfrustrirajućih pitanja, što je takođe, prema UIRR-u, jedno od pitanja koje trenutno pritiska intermodalni i kombinovani transport i predstavlja jednu od najvećih opasnosti za budući rast. Teretni vozovi gube kapacitet na velikim tržištima kao što su Nemačka i Francuska, bilo zbog infrastrukturnih radova ili davanja prioriteta putničkim uslugama, što dovodi do nemogućnosti upravljanja vozovima, a samim tim i neuspeha da se ubede klijenti da ostanu u vozu.
Ridl je objasnio da je to manje-više bio slučaj. „Kao i poslednjih godina, situacija oko inženjerskih radova bila je izuzetno teška i izazovna. To je dovelo do nekih otkazivanja vozova iz razloga kvaliteta u prvih šest meseci. Da su se trendovi nastavili u drugoj polovini godine kao na početku, Kombiverkehr bi lako mogao da preveze više od milion pošiljki u mreži po treći put u istoriji kompanije“, rekao je on. Da/ali o politici Jedna od politika od koje Kombiverkehr očekuje da ima koristi je subvencija terminala u okviru Direktive o subvencionisanju terminalne infrastrukture za kombinovani transport” koja će uskoro biti primenjena u Nemačkoj. Sada kada je ovaj značajan izvor finansiranja kombinovanog transporta odobren, dodatne sume se ponovo mogu uložiti u proširenje, modernizaciju i izgradnju nove infrastrukture“, rekao je Ridl. On je, međutim, istakao da samo odobrenje plana nije dovoljno i da nemačka savezna vlada treba da obezbedi dovoljna sredstva iz budžeta savezne države.
Ovo je jedna od glavnih zabrinutosti koju su nemačka udruženja za železnički saobraćaj izrazila kada je šema odobrena i nešto na čemu će nemačka vlada biti testirana u vezi sa svojom odlučnošću da aktivno podržava železnički i intermodalni transport. Kompenzacija za probleme kapaciteta Još jedna kritična primedba kada je u pitanju politika odnosi se na dovoljan infrastrukturni kapacitet i kvalitet infrastrukture. Samo ulaganje u železničku infrastrukturu nije dovoljno, naglasio je Ridl, koji je podvukao da radovi na mrežnom inženjeringu ne utiču na železničke logističke operatere već na njihove klijente. Ono što on misli je da kupci gube novac kada im vozovi kasne ili otkazuju, što dovodi do nejasnoća kada je u pitanju poverenje u železnički i kombinovani transport.
Moguće rešenje, ali ne baš popularno u vladinim krugovima, bila bi direktna kompenzacija gubitaka nastalih usled neefikasnosti infrastrukture. „Nećemo umanjiti naše napore da postignemo bolje uslove za korišćenje kombinovanog transporta za naše klijente“, zaključio je Ridl obećavajući da će nastaviti da lobira za rešenje.