U ranoj fazi detektujemo rizično ponašanje u vožnji i na taj način sprečavamo nesreće, kaže rukovodilac operacija. Sada možemo djelovati, a ne samo reagirati.
Vozači Aidena koriste rešenje iz Samsare, što je prava inovacija na prepunom telematskom tržištu. Američka IT grupa, koja opslužuje oko 1000.<> korisnika flote širom sveta, a prisutna je i u Evropi već pet godina, razvila je kompletno rešenje koje dodatno štiti od nesreća i drugih neprijatnih događaja. Dashcam u vozaèkom taksiju bilježi obilazak. Ako se vozač primeti sa neobičnim manevrima vožnje ili ponašanjem u vožnji, Samsara tehnologija šalje snimke u oblak operatera flote, koji ih proverava za nekoliko minuta. Ukoliko opasnosti prete, vozač je upozoren: ako se takve situacije ponavljaju prilikom nastavka putovanja, on dobija trening na putu i posle obilaska.
Samsara tehnologija radi sa veštačkom inteligencijom (AI). Sa njim uvek može da prepozna nove opasne situacije. Za Jürgena Schachnera, Samsara menadžera prodaje za zemlje njemačkog govornog područja, ovo osigurava da svaki vozač može raditi na svojim ličnim slabostima.
U prošloj fiskalnoj godini, naša tehnologija je detektovala preko 110 miliona događaja povezanih sa bezbednošću u svim praćenim vozilima. Pošto smo želeli da izbegnemo ‚lažno pozitivne rezultate‘, uključili smo i korisnike kontrolnih kamera, kaže Šahner.
Obe strane redovno razmenjuju ideje o tome koje su situacije zaista opasne i zahtevaju prekvalifikaciju. Dash kamera je instalirana u kabini tako da ne može ograničiti vidno polje vozača.
Korisnik mora da odluči koju oblast želi da snimi kamerom, naglašava Šahner.
U svakom slučaju, pokriva deonicu puta direktno ispred kamiona. Samsara Manager preporučuje regulisanje upotrebe ovog uređaja u posebnoj politici.
Takav skup pravila mora osigurati da se kontrolne kamere koriste pravilno i u skladu sa pravilima i da je privatnost vozača i putnika zaštićena, kaže Schachner.
To je zato što zaposleni prvo moraju da se naviknu na kameru u kabini. Mnogi se plaše da će biti stalno posmatrani i stoga instinktivno odbacuju ovu tehnologiju.
Špediterska tvrtka Bermes u Willichu je pametnom trikom savladala takve rezervacije. Prvo je instalirao kontrolne kamere u odabranim kamionima i koristio vozače koji su bili posebno tehnološki pametni i posebno skeptični prema tehnologiji. Obe strane su brzo došle do zaključka da kontrolne kamere ne prate vozače trajno, već njihov rad čine bezbednijim. U stvari, uređaji beleže samo spontane greške u vožnji kao što su pokretanje crvenog svetla ili kritični manevri u vožnji kao što je vožnja preblizu. Tek kada se ovakvi incidenti redovno događaju, vozač se prekvalifikuje.
Nakon jednog ili dva mjeseca uspjeli smo vidjeti da su vozači zaista uvjereni u novu tehnologiju, prisjeća se logistički menadžer Rainer Chmielewski.
Brojevi su govorili sami za sebe. Stopa nesreća pala je za 20 odsto, a kamere su zabeležile i znatno manje grešaka u vožnji i manevara. Nastavak treninga je imao efekta.
Iznad svega, međutim, snimci su pomogli u sudskim postupcima.
U mnogim nesrećama jači korisnik ceste – odnosno kamion – automatski se smatra krivim, Chmielewski se osvrće unatrag. Sa snimkom dashcam-a uspeli smo da u više navrata dokažemo suprotno i sprečimo troškove kompanije, kao i probleme vozača.
Ako, na primer, guranje automobila promeni trake iz mrtvog ugla neposredno ispred kamiona, takve greške u vožnji mogu se dokumentovati snimanjem kamera. Braun je to takođe iskusio.
U najmanje jedanaest nesreća zaposleni su odahnuli zahvaljujući video snimcima, kaže menadžer operacija Aiden.
Nije ni čudo što više nikada ne žele da voze bez kamere. Schachner to također preporučuje.
Kamera bi trebalo da ostane u štandu sve dok možete imati koristi od toga, kaže menadžer Samsare, podsećajući na visoku stopu prometa u mnogim kompanijama.
Oni redovno moraju da podučavaju do trećine vozača u procesima poboljšanja.
Izvor: https://trans.info/de/kamera-in-der-fahrerkabine-erhoht-fahrsicherheit-361153