Od danas, novi kamioni moraju biti opremljeni pametnim tahografom druge generacije i to znači da od tog datuma mora biti moguće i preuzimanje podataka sa novoizdatih Gen2v2 vozačkih kartica i Gen2v2 masovnih fajlova sa tahografa. U svim izveštajima o Paketu mobilnosti, ova tačka generalno dobija manje pažnje, ali je svakako važna, kaže dobavljač VDO.
Da bi prelazak sa Gen2v1 na Gen2v2 tahografe bio što glatkiji, Evropa je naznačila da bi stare(er) karte trebalo da rade na novim tahografima, ali i obrnuto. Na kraju krajeva, od 21. avgusta može se desiti da je vozač upravo obnovio karticu i zauzeo mesto u vozilu sa Gen2v2 tahografom. U tom slučaju, on mora biti u mogućnosti da preuzme i sačuva tačne podatke. Njegovi alati za skidanje moraju biti pogodni za to. Ovo uključuje preuzimanje tahografskih datoteka.
Kada je predstavljena prva generacija pametnog tahografa, bili su poznati samo ‚Gen1‘ i ‚Gen2‘. Ako se vozačke kartice čitaju postojećim alatima, razlika između Gen1 i Gen2 se može otkriti, ali ne između Gen2v1 i Gen2v2. Oba se smatraju gen2. Nove Gen2v2 karte sa Gen2v2 podacima na njima će biti preuzete, ali skup podataka još nije završen. Sa pravne tačke gledišta, to je, naravno, obavezno.
Skup podataka Gen2v2 kartica je proširen u odnosu na Gen2v1 kartice. Budući da vozač (nakon decembra 2024. godine) mora biti u mogućnosti da preda poslednjih 56 dana aktivnosti, ukupna „memorija“ kartice je povećana. Pored toga, dodaju se sledeće informacije:
- Pozicije tokom početka i kraja radnog perioda, kao i status autentifikacije.
- Status autentifikacije položaja kontinuiranog vremena vožnje od 3 sata.
- Položaj i status autentifikacije kopnenog graničnog prelaza sa pozivnim brojevima zemlje koja se napušta i zemlje koja se unosi.
- Položaj i status autentifikacije svake snimljene operacije utovara i istovara, uključujući tu aktivnost utovara i istovara.
- Tip punjenja.
- Specifične tahografske konfiguracije.
Novi proizvodi će postati dostupni za preuzimanje Gen2V2 podataka, ali već postoji vrlo dobra alternativa koja je odmah dostupna: ažuriranje postojećih alata, tako da ostanu upotrebljivi.
Rob Tamse, generalni direktor Continental Automotive Trading Holandije: „Svi su navikli da ažuriraju svoj telefon ili računar. VDO je sada prvi brend koji nudi mogućnost da se isto uradi i za alate za preuzimanje tahografa. I trenutni VDO ključ za preuzimanje DLK Pro (S) i VDO SmartTerminal mogu biti pogodni za DTCO 4.1 tahograf putem jednostavnog ažuriranja. I to je takođe besplatno.“
Besplatna ažuriranja kompanije Continental su dodatna pomoć za prevoznike da budu spremni na vreme za paket mobilnosti.
https://www.ttm.nl/