Tokom predstavljanja obnovljenog S-Waya u Barceloni prošle godine, tadašnji šef Iveca Gerrit Marx iznenada se pojavio na pozornici u dresu Metallice. Objasnio je da je postojala saradnja između Iveca i Metallice, koja je uključivala cijelu flotu Ivecoa koji su nosili logo Metallice u prirodnoj veličini. U video poruci, osnivač Metallice i bubnjar Lars Ulrich dao joj je svoj blagoslov. Evropski dio turneje M72 posjetio je devet evropskih gradova od maja do jula: München, Milano, Beč, Helsinki, Kopenhagen, Oslo, Clisson, Varšavu i Madrid.
Događaji
Saradnja između Iveca i Metallice je pravo partnerstvo, kaže nam Italo Palmerini iz Iveca. „Obratili smo se pokretnoj traci da pitamo žele li obavljati održivu logistiku s nama, a menadžer benda podnio je taj zahtjev njihovom logističkom partneru Transam Truckingu. Koliko je novca bilo uključeno u lijepljenje logotipa Metallice na Ivecos? Stvarno nemam pojma o tome.“ Održivost nije samo problem u transportnom sektoru, već i u industriji događaja. „Znamo da sama Metallica pridaje veliku važnost održivosti i društvenoj odgovornosti. To je stvarno ono što gledamo kada postavljamo ovu M72 turneju. Na svakoj stanici turneje, donacije daju i Iveco i Metallica lokalnim organizacijama kroz Metallicinu fondaciju All Within My Hands,“ rekla je Nathasha Highcroft, direktorica u Transam Truckingu.
Pretežak za riječi
14 Iveco kamiona je učestvovalo u Metallicinom obimu. Na posljednjoj stanici u Madridu, pridružio nam se Iveco FCEV, ali nemojte misliti da je cijela turneja obavljena s 14 kamiona. Daleko od toga! Ukupno, ne manje od 92 kamiona su uključena u turneju. Četrdeset za proizvodnju, 52 za čelik potreban za izgradnju izložbe. Ukupno 455 ljudi radi na izgradnji izložbe, plus 800 lokalno angažiranih radnika. Potrebno je 24 sata da se napravi predstava. Pitamo koliko se težine prevozi otprilike, ali to je nemoguće procijeniti, kažu Iveco i Transam Trucking. Transam sigurno ne obavlja transport sam. Oko stadiona Civitias Metropolitano, u vlasništvu nogometnog kluba Atletico Madrid, vidimo mnogo više prijevoznika, uključujući i našu vlastitu Pieter Smit grupu.
Infrastruktura za punjenje?
Turneja kroz Evropu sa kamionima koji rade na HVO, dizel i struju. Kako ti se to svidjelo? Joey McCarthy, vozač u Transamu. „Rute su planirali Transam, Iveco i naš partner Shell. To je ponekad bilo zbunjujuće s infrastrukturom. U zemljama u kojima infrastruktura za struju i LNG još nije bila dobra, planirali smo naša zaustavljanja za punjenje gorivom malo bliže nego u zemljama u kojima smo mogli natočiti gorivo, kako bismo mogli stići do sljedećeg odredišta ili benzinske postaje. Kroz dobru saradnju uspjeli smo, ali priznajem da je na nekim mjestima bilo zaista teško. Vozio sam kamion za LNG, ali momcima s električnim kamionom bilo je još teže. To je samo teško jer infrastruktura za punjenje električnih kamiona očito još uvijek nije u redu u Europi.“ Natasha Highcroft dodaje: „Ali također smo vidjeli da sve kompanije koje su uključene u razvoj električne energije naporno rade i žele brzo napredovati, uključujući i infrastrukturu teških vozila. Ovdje u Madridu, na primjer, imamo mogućnost brzog punjenja vozila s vrlo brzim punjačem. To stvarno zavisi od mjesta. Ali svakako još uvijek ima puno toga da se uradi za teška vozila, baš kao i sa LNG-om. Potrebno im je vrijeme da razviju pravu infrastrukturu za novu tehnologiju. Sljedeća turneja Metallicce samo s električnim kamionima? Onda ima još mnogo toga da se uradi!“
Žuta
Odlazak na turneju s Metallicom, to zvuči stvarno sjajno. TTM.nl se odmah prijavio za vožnju u Iveco karavanu, ali to nije bilo lako postići. Srećom, može se organizirati vožnja u Iveco S-eWayu. I tako se javljamo u Iveco fabriku u Madridu u ranim jutarnjim satima. Tamo, S-eWay, potpuno električni, već nas čeka. I to nije bilo koji kamion, ali naravno ima poseban dizajn Metallice. Dakle, u crnoj i kontrastnoj žutoj boji, sa dobro poznatim logotipom Metallice. Također upečatljivo: žuti akcenti na crnim točkovima. Ne želimo predugo čekati da krenemo, jer nas ostatak konvoja čeka na stadionu.
Na daljinu?
Ovo je prvi put da smo bili u mogućnosti voziti S-eWay, Iveco-ov prvi istinski električni kamion. A pogonski sklop je odmah poseban, jer Iveco montira električnu osovinu iz FPT-a. Dakle, tu su elektromotor i mjenjač. Osovina isporučuje snagu od 480 kW, skoro 644 KS. Obrtni moment je 1800 Nm. Sa takvom električnom osovinom uštedite puno prostora u šasiji, a Iveco može uklopiti devet baterija u S-eWay. Svaki paket je dobar za 82 kWh, a zajedno je to 738 kWh. To daje S-eWay-u nominalni domet od 500 km, što uopće nije iznenađujuće. Baterije se mogu puniti kapacitetom od 350 kW, što znači da može napuniti 80 posto kapaciteta baterije za 90 minuta. To znači da bi transport na velike udaljenosti, naravno obezbjeđen dobrom infrastrukturom za punjenje, mogao biti moguć.
Kontrolna tabla
S-eWay ima posebnu unutrašnjost, koja dolazi iz saveza sa Nikolom. Ne tako davno, ovaj Iveco je bio poznat kao Nikola Tre BEV. To se ogleda u velikim ekranima, 12.8 inča iza volana i čak 17 inča u instrument tabli. Oni pružaju izvrsne informacije. Već smo čuli da će u budućnosti S-eWay imati konvencionalnu Iveco kontrolnu ploču. Ta budućnost je bila vrlo blizu, jer od IAA Transportation to je već činjenica. S-eWay vozi dobro, ima dovoljno vučne snage, ali vozimo bez prikolice. Uprkos tome, smatramo da S-eWay vozi kao pravi Iveco, a to je prilično posebno u vrijeme kada su električni pogonski sklopovi prilično bezlični i izgledaju dosta slično.
Stižemo u Civitias Metropolitano na vrijeme da se pridružimo S-eWay-u u svojoj dizel i LNG porodici. U međuvremenu, stadion radi na izgradnji koncerta Metallice. Kasnije te večeri smo na završnom koncertu M72 turneje. Kao što i priliči koncertu Metallice, to je spektakl najvišeg reda, gdje sluh i viđenje doslovno nestaju. Čini se da je setlista prilagođena ovoj priči, jer su pjesme Battery i Fuel odsvirane s puno vatre. Kao da James Hetfield i njegovi saradnici također znaju da želite izvesti turneju u 2025. godini što je moguće održivije, ali da vam je osim električne energije potrebna i fosilna goriva.
https://www.ttm.nl/fle