Hrvatski grad Rijeka trenutno sprovodi međunarodno koordinirani drumski nadzor kamiona i autobusa, u režiji Evropske uprave rada. Evropska uprava rada (ELA), pored hrvatskih i italijanskih bezbednosnih vlasti, slovenačkih policajaca i predstavnika Inspektorata za infrastrukturu Republike Slovenije.
Slovenačka policija pridružila se hrvatskom nadzoru i izvršila pooštreni nadzor na području Policijske direkcije Koper, u kojem su učestvovali: policijske patrole saobraćajne policije Koper, Goriška i Ljubljana, policajci Policijske stanice Koper za kompenzacione mere i patrole Jedinice za kontrolu specijalizovanog saobraćaja.
Pored toga, deo nadzora izvršen je i na području policijskih direkcija Ljubljana i Novo mesto, na liniji Ljubljana–Ivančna Gorica–Žužemberk–Dolenjske Toplice–Ljubljana, posebno se fokusirajući na prekršaje kamiona i autobusa.
Vidljivi prekršaji
Na autoputu obale, oko 23 časa, policija je zaustavila vozača putničkog automobila marke Audi kod odmorišne oblasti Risnik u pravcu Kopera, sa postavljenim probnim tablicama koje su se vozila pri 251 km/h sa ograničenjem od 130 km/h. On je dobio nalog za plaćanje u iznosu od 1.200 evra i 9 kaznenih poena. Nešto pre ponoći policija je zaustavila vozača putničkog automobila BMW koji je vozio brzinom od 130 km/h na autoputu Primorska, gde je brzina ograničena na 175 km/h. Policija mu je na licu mesta zaplenila nedozvoljene supstance (drogu) i naložila mu da se podvrgne ekspertskom pregledu, što je on odbio, pa su mu zabranili da nastavi da vozi.
Policajac sa laserskim brzinomerom takođe je učestvovao u pooštrenoj prismotri, obavljajući mere brzine sa nadvožnjaka na autoputu i beležeći četiri prekoračenja brzine, a najbrži vozač vozio je brzinom od 185 km/h. Takođe je pronađeno 56 povreda bezbednosne udaljenosti, od kojih 30 za kamione.
Policajci su takođe otkrili brojne prekršaje vezane za preopterećenje kamiona ili kombinacija vozila, nepravilnu upotrebu tahografa, odredbe o svakodnevnom periodu odmora, prebrzu vožnju na tahografu, zabranjeno preticanje na autoputevima, korišćenje mobilnih telefona tokom vožnje i putokaz. Ovo poslednje je čak otkriveno u autobusu namenjenom za prevoz dece, jer je imao prednje gume za kraj života.
Prevoz djece do škole
Brojni prekršaji uočeni su i na području Regionalnih snaga Ljubljane i Novog Mesta, gde su policajci 3. oktobra između 6 ujutru i 18 časova proveravali 22 vozila, tačnije vozače kamiona u jednom slučaju vozili bez dozvole za izuzetan prevoz, u jednom slučaju bez kopije dozvole preduzeća i u dva slučaja bez potvrde o profesionalnom iskustvu, U jednom slučaju vozilo nije bilo označeno kao izuzetan transporter, u jednom slučaju vozač nije pravilno obezbedio opterećenje, u četiri slučaja oprema vozila je bila neispravna, u dva slučaja vozači nisu imali odgovarajuće gume, a u jednom slučaju je uočena nepravilnost na tahografu.
Policijska patrola takođe je nadgledala prevoz dece u škole u blizini osnovnih škola Žužemberk, Dolenjske Toplice i Dvora. Zaustavila je šest autobusa zbog posebnog planiranog prevoza dece do škole i dva autobusa na redovnoj trasi. U osnovnim školama „Žužemberk“ i „Dvor“ policajci su pronašli prekršaje u prevozu dece, pa je jedan prevoznik vozio bez kopije dozvole kompanije za dotični autobus, a nije imao obaveznu opremu za vozila, kao što su protivpožarni aparat i prva pomoć. Drugi prevoznik nije imao sertifikat o profesionalnom iskustvu vožnje niti o prvoj pomoći, a vozilo nije bilo pravilno obeleženo znacima za prevoz dece.
https://www.etransport.si/no